سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک نامزد سناي آمريکا؛

آمريکا را هم بايد در شهادت اسير فلسطيني مقصر دانست

يک نامزد سابق سناي آمريکا و تحليلگر سياسي، در گفتگو با شبکه خبري پرس تي وي عنوان کرد؛ بايد آمريکا را هم در شهادت ابو حمديه زنداني فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي مقصر دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از "پرس تي وي"؛ درپي شهادت ميسره ابوحمديه يکي از زندانيان فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي، "مارک دانکوف" تحليلگر سياسي و نامزد سابق سناي آمريکا، در گفتگو با شبکه خبري "پرس تي وي"، گفت: بايد آمريکا را نيز به دليل حمايت هاي سياسي و مالي از اسرائيل در مرگ ابوحمديه مقصر دانست.

روز دوشنبه هفته گذشته، ابوحمديه که از سرطان نيز رنج مي برد، در يکي از زندانهاي رژيم اسرائيل جان باخت. وزير امور زندانهاي فلسطين فقدان مراقبت هاي پزشکي در زندان را منجر به مرگ اين اسير فلسطيني دانست.

شبکه خبري پرس تي وي، در همين خصوص با دانکوف نامزد سابق سناي آمريکا و تحليلگر مسائل سياسي و مجري شبکه راديويي "حقيقت زشت"، گفتگويي را انجام داده است که ترجمه آن به شرح زير است:

پرس تي وي_ اجازه بدهيد در مورد دلايل شکست فرآيند صلح بحث کنيم. مرگ اين زنداني فلسطيني در زندان اسرائيل، گفته مي شود؛ مسئولان اسرائيلي مسئول اصلي سلامت او هستند. اين بخشي از کنوانسيون ژنو است، آيا اين طور نيست؟
دانکوف_وقتي به کل ماجرا نگاه کنيم جالب است، زيرا اين رژيم همان رژيمي است که عمليات سرب داغ را انجام داد، همان رژيمي است که حمله غير قانوني به کشتي ماوي مرمره را صورت داد، همان رژيمي است که اخيرا در ماجراي جالب يک شهروند اسرائيلي_ استراليايي به نام "بن زيگر" که آشکارا براي موساد کار مي کرد و اخيرا در زندان اسرائيل خودکشي کرد، دست داشت.
از طرف ديگر، اسرائيل سياست بي قانوني بين الملل از جمله خودداري هميشگي از مذاکره در مورد قدس را در پيش گرفته اند و آنها با حمايت کامل و سرمايه هاي ايالات متحده به توسعه اين شهرک هاي يهودي نشين ادامه مي دهند.
اين مسئله در مرکز مشکلات قرار دارد. وقتي به نقشه جغرافيايي فلسطين از سال 1948 به بعد نگاه کنيم، کاملا روشن است که فلسطينيان همچنان زمين هاي خود را از دست مي دهند، آنها همچنان قرباني خشونت هاي مورد حمايت دولت (اسرائيل) هستند و اگر صادقانه بخواهيم، بگوييم اسرائيلي ها طرف سختگير اين مذاکرات هستند.

پرس تي وي_ هر هفته گزارش هايي داريم که اسرائيل بر قوانين خود در مورد آزادي تظاهرات، شهرک سازي و ... پايبند است و تمام قوانين بين المللي و جامعه بين الملل هم اين نوع فعاليت ها را غير قانوني مي داند، اما جورج لمبراکي، ديپلمات سابق آمريکا از اين فعاليت دفاع مي کند. چرا اسرائيل همچنان به نقض اين قوانين بين المللي ادامه مي دهد؟
دانکوف_ آنها (اسرائيلي ها) اين کار را با مصونيت انجام مي دهند، زيرا آنها همچنان از حمايت کامل سياسي و اقتصادي آمريکا برخوردارند. کافي است به تازه ترين سفر باراک اوباما که البته پس از سفر سناتور جمهوري خواه (راندپال) به اسرائيل انجام شد، نگاه کنيد.
راندپال، برخلاف پدرش اظهارات جدي در اسرائيل داشت که نشان داد، اگر راندپال براي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 نامزد شود، در بخش سياست خارجي قطعا با آنچه که اسرائيل مي خواهد، کنار خواهد آمد و تمام اين رفتارهاي تهاجمي که آمريکا عليه نظام فعلي ايران در پيش گرفته، نمونه اي از آن است.
به نظر مي رسد، راندپال با ادامه اين شهرک سازي ها و تداوم ريختن پول آمريکا به اسرائيل موافق است. سپس باراک اوباما در سفر خود متعهد شد، 400 ميليارد دلار به تقويت ماشين نظامي آمريکا کمک کند، اين مسئله در مقطعي رخ داد که هيچ توافقي از طرف اسرائيل و در مورد قدس يا شهرک سازي هاي غير قانوني يا آنچه که آنها در غزه انجام مي دهند، وجود نداشته است.
قطعا بايد آمريکا را در اين مورد (مرگ ابوحمديه) مقصر دانست و البته ايالات متحده از جايگاه خود در شوراي امنيت استفاده کرده تا هرچيزي که در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در مورد اسرائيل گفته مي شود، در شوراي امنيت وتو شود.
وقتي شما تعداد قطعنامه هايي را که مجمع عمومي سازمان ملل متحد در رابطه با نقض مکرر قوانين بين المللي از سوي اسرائيل در نظر بگيريد، قطعا هيچ يک از آنها نتوانسته اند در شوراي امنيت از سد آمريکا بگذرند.
دولت ما به اسرائيل رونق داده است و روند تامين هزينه ها و ارسال پول به اسرائيل را که گفته مي شود، سالانه حدود 10 ميليارد دلار، بجز تازه ترين تعهد نظامي رئيس جمهور، را تسريع کرده است.
بنابراين، آمريکا در انجام تمام اين موارد (جنايات) به اسرائيل کمک مي کند. ارسال پول هاي آمريکا به اسرائيل بدون آنکه نشانه اي از کاهش رقم آنها وجود داشته باشد، ادامه دارد و تا وقتي که اين روند ادامه دارد، اسرائيل به انجام هر کاري که مايل است ادامه خواهد داد، چه ساخت شهرک باشد، چه وضعيت قدس يا چه اقداماتي که در حال حاضر در غزه انجام مي دهند، يا آنچه که با زندانيان فلسطيني انجام مي دهد.

پرس تي وي_ اجازه دهيد به سفر آينده جان کري به اسرائيل بپردازيم، وقتي او رئيس کميته روابط خارجي سنا بود، گفت؛ ما در مورد توقف فعاليت هاي شهرک سازي اسرائيل در کرانه باختري جدي هستيم، به نظر شما آيا او به عنوان وزير خارجه آمريکا نيز در اين مورد جدي است؟
دانکوف_ نه، من فکر نمي کنم او بيشتر از هيلاري کلينتون در مورد اين مسئله جدي باشد و بازهم اين موضوع به کنترل و تسلط لابي اسرائيل بر انتخابات آمريکا بر مي گردد.
به اقدامات اين کميته هاي اقدامي سياسي که مستقيما يا غير مستقيم به اسرائيل متصل هستند و مقادير باورنکردني پول را به رقابت هاي سياسي آمريکا مي ريزند، نگاه کنيد. به افرادي مانند شلدون ادلسون (غول صاحب کازينو در آمريکا) که مقادير فراواني پول به ستاد انتخاباتي ميت رامني و قبل از آن نيوت گينگريچ در حزب جمهوري خواه ريخت نگاه کنيد، حقيقت امر اين است و البته هيچ کس در آمريکا نمي خواهد در اين مورد صحبت کند، زيرا تابو محسوب مي شود.
صحبت در مورد پول يهودي در سياست هاي آمريکا، کنترل يهوديان بر رسانه هاي خبري، کنترل بي چون و چراي يهوديان بر ساختار بانکي بين المللي، تابو محسوب مي شود.
حقيقت اين است که آقاي جان کري نماينده يک حزب سياسي است که گفته مي شود، تقريبا دو سوم پولي که وارد حزب دمکرات مي شود، از منابع يهودي است. بنابراين، مسئله اين است که آيا جان کري (در مورد توقف شهرک سازي ها از سوي اسرائيل) جدي است، اگر همتاي جمهوري خواه قبلي او (هيلاري کلينتون) در اين مورد نيت جدي داشت، به اسرائيل گفته مي شد نمي تواند به اقدامات خود ادامه دهد، اقداماتي که اسرائيل از سال 1948 آنها را نشان داده است و مي شد به اسرائيلي ها گفت؛ ارسال پول هاي آمريکا به اسرائيل بسيار کاهش خواهد يافت، تا وقتي که آنها در مورد وضعيت قدس راه حل دو دولتي و پايان جدي اين شهرک هاي غير قانوني که در حال حاضر در سرزمين هاي اشغالي در حال انجام است، به طور جدي مذاکره کنند.
مادامي که احزاب جمهوري خواه و دمکرات به ارسال پول به اسرائيل ادامه مي دهند و وقتي رئيس جمهور آمريکا که جان کري براي او کار مي کند، 400 ميليارد دلار ديگر براي تقويت ارتش اسرائيل به اين دولت کمک مي کند، جان کري مي تواند هرچه مي خواهد بگويد.
اين موضوع به هر کسي که آن را پيگيري مي کند مي گويد؛ چه اتفاقي در حال افتادن است. رد پول ها را دنبال کنيد، لب خواني نکنيد، بلکه به بودجه ها توجه کنيد.

برچسب ها: آمریکا ، شهادت ، فلسطینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.