سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنيه: رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهیم شناخت/عباس: نتانياهو خواست نقشه دو کشور مستقل را ارائه دهد

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین بر مخالفت حماس با شروط کمیته چهارجانبه بین المللی درخصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرد و در عین حال محمود عباس از نتانياهو خواست نقشه دو کشور مستقل را ارائه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، هنیه عصر جمعه در غزه در پاسخ به خبرنگاران گفت: موضع حماس از زمان تاسیس آن در بیست و پنج سال پیش و از زمان به قدرت رسیدن در شش سال پیش یکی بوده و آن به رسمیت نشناختن اشغالگران است و شروط کمیته چهارجانبه را نمی پذیرد.

هنیه افزود از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواسته است «از رژیم اسرائیل بخواهد ملت فلسطین و حقوق آنها را به رسمیت بشناسد و به اقدامات خود بر ضد آنها پایان دهد.
 
وی اضافه کرد: فلسطینیها باید راهبردی واحد را تدوین کنند و مذاکراتی را که بیست سال بدون هیچ نتیجه ای ادامه دارد متوقف کنند.
 
وی درباره آنچه که در زندانهای اسرائیل نیز جریان دارد گفت: جنایت بر ضد بشریت ، جنایات جنگی و نقض حقوق بشر و اسیران در زندانهای اسرائیل ادامه دارد اما ملت فلسطین تسلیم این اقدامات صهیونیستها نخواهد شد.
 
هنیه پس از حضور در انتخابات حماس که هفته گذشته در قاهره برگزار شد پنجشنبه به غزه برگشت و درباره این سفر خود گفت با مسئولان مصری درباره «نقض توافق آتش بس توسط اسرائیل» گفتگو کرده است.

وی افزود: مصر با اشغالگران درباره پایبندی به آتش بس به ویژه مسئله کاهش محدوده صید ماهی و اقدامات نظامی اسرائیل با مقامات اسرائیلی گفتگو خواهد کرد.

در عین حال، یکی از مشاوران سیاسی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه اعلام کرد عباس از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرده است قبل از آغاز مجدد مذاکرات صلح، نقشه کشور آتی فلسطین را ارائه کند.

"نمر حمد" گفت: عباس می خواهد از نقشه ای که نتانیاهو به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا داده است و دیدگاه نخست وزیر اسرائیل درباره راه حل دو کشور مستقل به ویژه درباره مرزها مطلع شود.

این اظهارات چند روز قبل از سفر کری به فلسطین اشغالی و رام الله به منظور برگزاری نشست هایی با مقامات دو طرف با هدف احیا روند صلح بیان شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.