سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاسترو: اگر جنگ دوکره درگیرد اوباما به منحوس ترین شخصیت تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد

فیدل کاسترو پدر انقلاب کمونیستی کوبا درباره وقوع جنگ هسته اي بين کره شمالي و آمريکا هشدار داد و از کره شمالی و آمریکا خواست از جنگ هسته ای دوری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، "فیدل کاسترو" در مقاله ای که در صفحه نخست روزنامه گرانما، روزنامه حزب کمونیست کوبا منتشر شد چنین استدلال کرده است: اگر جنگ بین کره شمالی و آمریکا در گیرد،مردم دوسوی شبه جزیره کره به طور وحشتناکی قربانی خواهند شد و این جنگ هیچ نفعی نیز برای دو طرف نخواهد داشت.

کاسترو افزود اگر چنین جنگی درگیرد باراک اوباما به منحوس ترین شخصیت تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.

کاسترو در حالی درباره خطر وقوع چنین جنگی هشدار می دهد که استقرار موشک های اتحاد جماهیر شوروی سابق در کوبا در سال 1962 ،جهان را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار داده بود و در همین مقطع زمانی بود که فیدل کاسترو قدرت را در کوبا در اختیار داشت.

رهبر کمونیست 86 ساله کوبا در بخش دیگری از این مقاله می نویسد دولت کره شمالی که امروز پیشرفت های فنی و عملی خود را ثابت کرده است باید وظایف خود را در قبال کشورهایی که دوستان بزرگ بودند به یاد آورد و درست نیست این واقعیت را نادیده بگیرد که چنین جنگی بر روی بیش از هفتاد درصد جمعیت جهان اثر خواهد گذاشت.

وی خطاب به باراک اوباما نیز گفت اجتناب از جنگ وظیفه رئیس جمهوری آمریکا و ملت این کشور نیز هست.

رهبر سابق کوبا که از ژوئن سال 2012 تاکنون مطلبی در روزنامه ها منتشر نکرده، در این مقاله به خود می بالد که کیم ایل سونگ را به عنوان شخصیتی تاریخی، شجاع و انقلابی به رسیمت شناخته بود.

برچسب ها: فیدل کاسترو ، هسته ای ، کره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.