سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری در بخش گردشگری اولویت جزیره کیش/ عملیات اجرایی توسعه فرودگاه کیش آغاز شد

پس از 7 سال، ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش، بر پایه استانداردهای بین المللی و با بهره گیری از فناوری های مدرن به مرحله اجرا رسید.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طرح ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش، که در سال85 تصویب شده بود با حضور حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وارد مرحله اجرایی شد.

ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش بر پایه استانداردهای بین المللی و با بهره گیری از فناوری های مدرن تا سال 95 به پایان خواهد رسید.

هزینه ساخت این ترمینال جدید با مساحتی حدود 38 هزار مربع، 130 میلیارد تومان برآورد شده که شامل سالن های پروازهای ورودی و خروجی، وی آی پی، سی آی پی، تاسیسات و موتورخانه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به افزایش آمار ورود و خروج مسافر در فرودگاه بین المللی کیش، خاطر نشان کرد: فرودگاه کیش دومین فرودگاه پر تردد کشور پس از فرودگاه مهرآباد تهران که در همین راستا طرح توسعه این فرودگاه در اولویت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در ادامه بازدید بقایی از طرح های عمرانی و گردشگری کیش، مجموعه گردشگری تفریحی سافاری کیش نیز افتتاح شد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، توسعه گردشگری را یکی از اولویت های جزیره گردشگر پذیر کیش برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری موجب جذب گردشگر و ایجاد اشتغال می شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع گردشگری تفریحی سافاری کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف شده است، ادامه داد: این پروژه گردشگری توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که مسیر ویژه ماشین سواری و شتر سواری در تپه های بیابانی و پر شیب در این پروژه تعریف شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه از اعلام آمادگی دولت برای حمایت هالی در خصوص طرح ماهواره ای شدن شبکه صدا و سیمای کیش خبر داد تا جاذبه های گردشگری کیش به طور مستقیم در سطح بین المللی منعکس شود. 

شایان ذکر است؛ در طی بازدید دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طرح توسعه جزیره کیش، همچنین مرکز خرید ساحلی دامون در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع در شرق جزیره  با 110 غرفه افتتاح شد. /عب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.