سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتوانی فرانسه در مبارزه با فرار مالياتي مقامات کشوری

براساس برآوردها هر سال هشتاد میلیارد یورو فرار مالیاتی در فرانسه صورت می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تلویزیون فرانسه ؛ پس از اعترافهای ژروم کائوزاک وزیر بودجه سابق فرانسه به داشتن حسابهای بانکی محرمانه در سوئیس و فرار مالیاتی، بار دیگر نگاهها در این کشور به فرار مالیاتی دوخته شده است. 

مهمترین پرسش این است که آیا مبارزه با فرار مالیاتی در فرانسه کارآمد است؟ برآورد شده است هر سال شصت تا هشتاد میلیارد یورو فرار مالیاتی در فرانسه صورت می گیرد و اداره مالیات فقط می تواند با تشدید کنترلهایش شانزده میلیارد یوروی آن را باز پس گیرد.

آنتوان پیون کارشناس اقتصادی گفت: اقدامات جدی برای جلوگیری از فرار مالیاتی صورت نمی گیرد. همه کارشناسان عقیده دارند باید شمار ماموران پلیس و کارشناسان مبارزه با فرار مالیاتی را ده برابر افزایش داد.

کشورهای گروه بیست در سال دوهزار و نه اظهارات زیادی در مبارزه با فرار مالیاتی بیان کرده بودند. سوئیس مجبور شد در همان سال به اسرار بانکی پایان دهد. داگلاس هورنونگ وکیل کارشناس امور مالیاتی در ژنو گفت : بانکها از این پس موظفند از منشاء پول اطمینان یابند. به عبارتی دیگر اگر با سیصد هزار یورو پول نقد به این بانک بیایید به احتمال زیاد نمی توانید هیچ حسابی در سوئیس باز کنید. سوئیس دیگر مثل گذشته نیست.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: فرانسه ، کشور ، مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.