سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبيعت بکر و رویایی در کنار دیو سفید+تصاوير

جنگل الیمستان در شهر آمل، استان مازندران قرار دارد. دورنمای بی نظیر قله دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جنگل الیمستان در شهر آمل، استان مازندران قرار دارد. دورنمای بی نظیر قله دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است. قبل از رسیدن به جنگل، در ابتدای ورود به الیمستان روستایی قرار دارد که لهاش نامیده می‌شود و در کوهستانی معتدل و مرطوب واقع شده و بعد از گذشتن از میان درختان کهنسال جنگلی، و مراتع ییلاقی، به مقبره امامزاده قاسم منتهی می‌شود که بیشتر کوهنوردان آنجا را برای اقامت شبانه انتخاب می‌کنند و اطراف آن چادر می‌زنند.
 

بیشتر ساکنان روستا، زراعت و دامداری می‌کنند و عده ای هم به تولید صنایع دستی و شالبافی مشغولند. محصول اصلی آنان، غلات، لبنیات و عسل است. یکی دیگر از جاذبه های جنگل الیمستان، قله دماوند است که در بهار و زمستان کوهنوردان بسیاری را به خود جذب می‌کند.
 

اما از همه جالب تر، منطقه نقش پای رستم است که حفره هایی به عمق ۱۰ متر دارد و به اعتقاد بومیان منطقه، این حفره ها جای زانوهای رستم دستان است که در این منطقه زانو زده تا از آب چشمه بنوشد. البته برخی هم دلیل آن را  حاصل برخورد شهاب سنگ به کوه در گذشته می‌دانند.
 
مسیرکوهنوردی و جنگل پیمایی جنگل الیمستان، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران بوده و علاقمندان زیادی را به خود جذب می‌کند. 
 


برای رسیدن به این جنگل می‌توانید از مسیر تهران - كیلومتر 140 جاده هراز - جاده فرعی سمت راست با تابلوی امام زاده قاسم یا امام زاده لهاش رفته. در میانه مسیر از دیدنی‌های دیگر نظیر آبشار شاهاندشت، دژ نظامی‌تسخیر ناپذیر ملک بهمن، كوچه باغ‌های روستا ، کتیبه ناصری، روستای نوا و منظره منحصر به فرد کوه دماوند از ارتفاع ییلاق نوا، پیاده روی در دره سیالیز دیدار کنید./ي2
برچسب ها: جنگ ، الیمستان ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.