سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش باران، وزش باد تا شنبه ادامه داد

براساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، بارش باران تا روز شنبه در دامنه های زاگرس، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور ادامه می یابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور را نشان می دهد که طبق آن پیش بینی می شود روز جمعه نیمه غربی و شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، وزش باد گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش و تگرگ وجود داشته باشد.

در این روز شدت بارش در ارتفاعات زاگرس و جنوب کشور خواهد بود. این سامانه در بعد از ظهر جمعه به برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور گسترش می یابد.

روز شنبه نیز در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در غرب، از ناپایداری ها کاسته می شود و بارشها در دامنه های زاگرس، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور ادامه می یابد.

روز یکشنبه هم سامانه بارشی در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال بوده و به تدریح تا اواسط وقت روز دو شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. طی دو روز آینده هم خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج است.

همچنين مدیرکل پیش‌بنی سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش 8 درجه‌ای دمای هوا طی امروز و فردا در سطح کشور خبر داد و اعلام کرد؛ این سامانه بارشی امروز در استان‌های شمالی، غربی، شمال غرب و مرکز کشور فعال بوده و فردا در نیمه جنوبی و شرقی کشور فعال خواهد بود

عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به سامانه جدید بارشی که روز گذشته از نوار غربی وارد کشور شده است، اظهار داشت: این سامانه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و غرب کرمان و فردا در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان فعال می‌شوند. بارش‌ها در بخش‌های جنوبی و شرقی استان تهران از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.




برچسب ها: باران ، باد ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.