سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیگر حتی صدف جایگاه خوبی برای مروارید نیست !

چند وقتی است لبه ی صدف ها‌یمان ترک خورده، درون آن را آب گرفته و برقای مروارید چشم خیره ای را به خود دوخته. . . .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نمی شود زیر باران بود و خیس نشد، نمی شود آب خورد و تشنه بود، نمی شود بال داشت و از آسمان برید، نمی شود چشم باشی و . . . 
حتما دیده ا‌ید نو‌شکفته های وجود والدین را، آن هنگام که تمام سعی خود را برای حفظ و نمو آن می کنند، خود را به آب و آتش می زنند تا تمام قطره های باران را درون سطل خود جای دهند.
به گفته شیرین زارع پور، کارشناس مسائل خانواده ، اجبار اجتماعی، خانوادگی و عدم شناخت کافی نسبت به مسائل اعتقادی و مذهبی بر رعایت حد و حدود حجاب مهم ترین عامل بد حجابی است.
وی مهمترین آثار بد حجابی را تخریب حجاب دانست و گفت: شخص محجوب به چادر در سطح جامعه به عنوان شخص پایبند به عناصر دینی، مرعوب خدا و محب بندگان خدا شناخته می شود لذا باید شئونات آن را هم حفظ کند.
 همیشه به دنبال دریا رفتیم و رود شدیم. نیازمندان را به قله گفتیم و تپه شدیم، نگا‌همان را به اوج دوختیم و ابر شدیم، صدا‌یمان را به دعا رساندیم و نیت شدیم.
زارع پور در ادامه به حفظ جایگاه واقعی حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده ها با قابلیت جذب حداکثری در ارتباط با نوجوانان از طریق محبت کلامی و دفع حدا‌قلی در خصوص فرزندانی که به سن تحلیل و نظریه پرداز‌ها نرسیدند، به چرخ حرکت نهادینه شدن این مهم سرعت بخشند.
گفتنی است، شاید جوان امروز را به دلایل اختلافات شخصیتی، تمایل به خود شیفتگی، دنباله رو بودن، توجه بیش از پیش به رسانه های خارجی و گرایش اندک مذهبی رنگ از حجاب و عفاف باخته باشد، اما تجربه نشان داده که محبت کلامی و بر قراری ارتباط منطقی با آنان جایی برای هیچ گونه فاصله و خلعی ایجاد نخواهد کرد.
نگذاریم مشکلات اندک برایمان فاجعه آفرینی کنند و ضعف های ناقص، تبدیل به چالش شوند.
گزارش از زینب مرادی ./ل
برچسب ها: صدف ، جایگاه ، مروارید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.