سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هوای آلوده چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

استحمام صورت از مهمترین نکات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است که به نشاط و شادابی پوست صورت کمک می کند

امیر کرم نژاد، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آرایش کردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها اثرات سویي در تکثیر و بازسازی سلولهای اپیدرم به همراه دارد.
 
کرم نژاد افزود: میزان بالای غلظت مونواکسید کربن و دود حاصل از سوخت های فسیلی علاوه بر اثرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در کارکرد سلول های پوست و ایجاد چهره ای غیرشاداب و کدر در افراد می شود.
 
وی با اشاره به این که سلول های اپیدرم هر 28 روز یکبار بازسازی کاملی انجام می دهد خاطر نشان کرد: در صورت نارسایی اکسیژن به این سلول ها شاهد اثرات سو در پوست بدن به ویژه صورت، گردن و دستها خواهیم بود.
 
کرم نژاد با هشدار به افرادی که این روزها از لوازم آرایشی با میزان بالا استفاده می کنند توصیه کرد: با تهیه پاک کننده های غیرصابونی با ph اسیدی سازگار با پوست که به حفظ سلامت و شادابی سلامت پوست بدن خود کمک کنند.
 
وی اذعان داشت: این پاک کننده ها در مقایسه با صابون های جامد و مایع علاوه بر امکان استفاده کمتر در طول شبانه روز، به دلیل سازگاری چربی های طبیعی پوست از جمله سرآمیدها را کمتر برداشته و اثرات خشکی پوست و تحریکی کمتر خواهند داشت.
 
وی در پایان توصیه کرد: استحمام و شستشوی صورت با شامپوهای معمولی به صورت روزانه برای حذف آلاینده های هوا، محیط زیست از مهمترین نکات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است که به نشاط و شادابی پوست و موها کمک فراوانی می کند. /ح
برچسب ها: هوای آلوده ، پوست ، صابون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.