سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمين دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با حضور 14 کشور برگزار می شود

هشتمين دوره مسابقات روبوکاپ ایران 2013 با حضور 390 تیم از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار می کند

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه ‌آزاد قزوین در نشست خبری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: در سال تحرک و پیشرفت اقتصادی از روز 14 فروردین به مدت 2 روز بخش ستاپ مسابقات آغاز به کار کرد و از 16 فروردین به مدت 3 روز مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد با حضور 390 تیم از کشورهای مختلف جهان کار خود را آغاز می کنند.
 
وی در ادامه در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه ی دانشگاه آزاد قزوین عنوان کرد: 174 مقاله از 6 کشور جهان برای شرکت در این سمپوزیوم ارائه شده است که از بین این مقالات 48 مقاله ی منتخب در 5 پنل در واحد قزوین ارائه می شود.
 
موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین اظهار داشت: بیش از 1300 تیم برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده بودند که از بین این تعداد تیم 390 تیم پذیرفته شدند.  40 تیم از 14 کشور خارجی در این مسابقات شرکت دارند.
 
وی عنوان کرد: امسال در بخش ربات امدادگر شاهد همکاری ربات های پرنده و رباتهای زمینی خواهیم بود که وظیفه ی شناسایی مسدومین و ارائه ی علائم حیاتی را دارد در این بخش 20 تیم از جمهوری اسلامی ایران و 2 تیم خارجی شرکت دارند.
 
وی در خصوص برگزاری مسابقات رباتهای زیر آب خاطر نشان کرد: مسابقات رباتهای زیر آب از امروز با حضور 10 تیم از دانشگاه های مختلف در استخر دانشگاه علوم تحقیقات به مدت 2 روز کار خود را آغاز می کند.
 
وی در پایان در خصوص اهداف برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ عنوان کرد: این مسابقات با هدف ترویج علمی کار خود را آغاز کرد این ترویج با همکاری اصحاب رسانه محقق شد به طوری که سال اول 85 تیم متقاضی شرکت در این مسابقات را داشتیم و امسال پس از گذشت 8 سال بیش از 1300 تیم از سراسر جهان متقاضی شرکت در این مسابقه ی بین المللی هستند. همچنين كشورهاي شركت كننده شامل امريكا، چين، هلند، ژاپن، آلمان،تركيه، استراليا، برزيل، مكزيك،يونان، چك، پاكستان ،هند و كلمبيا بود./ع2
برچسب ها: ربوکاپ ، دانشگاه ، ربات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.