سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحولات فلسطين در پي شهادت يك زنداني فلسطيني؛‌

تعطيلي مغازه‌ها در بيت المقدس و هبرون/ ادامه درگيري‌ها و بازداشت فلسطينيان

روز گذشته مغازه هاي فلسطينيان در منطقه شرقي بيت المقدس و هبرون به احترام ياد و خاطره شهيد فلسطيني كه به دليل ابتلا به بيماري سرطان و عدم رسيدگي به موقع زندانبانان صهيونيست در زندان ان رژيم به شهادت رسيد در تعطيلي به سر بردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري معا، "ميسره ابو حمديه" زنداني فلسطيني كه از منطقه "هبرونگ بود در سن 63 سالگي در بيمارستان "سوركا" رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده بود. مقامات فلسطيني اظهار داشتند كه وي بدليل بي توجهي و جلوگيري مقامات رژيم صهيونيستي از انجام روند درماني و به شهادت رسيده است. جنبش فتح در پي شهادت اين زنداني فلسطيني با انتشار فراخواني از تمامي ساكنين اراضي فلسطيني خواسته بود تا دست به اعتصاب بزنند و به نشانه اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي مغازه هاي شان را تعطيل نمايند. در منطقه هبرون روز گذشته تمامي دانشگاهها، مدارس و فروشگاهها و تمامي مراكز و ارگان هاي دولتي تعطيل بودند. همچنين در شهر "نابلس" در شمال كرانه باختري نيز تمامي مراكز در تعطيلي به سر بردند و هزاران نفر در اقدامي اعتراضي در ميدان مركزي آن منطقه دست به تظاهرات زدند. در رام الله و نوار غزه نيز تظاهرات جداگانه اي برگزار شد. هزاران تن از زندانيان فلسطيني نيز روز گذشته در اعتراض به شهادت اين زنداني فلسطين دست به اعتصاب غذايي يك روزه زدند. 

همچنين در ادامه تحولات مرتبط با شهادت اين زنداني فلسطيني، روز گذشته نظاميان صهيونيست 20 فلسطيني را در كرانه باختري بازداشت كردند. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شده كه اين افراد براي انجام "بازجويي ها و تحقيقات امنيتي" بازداشت شده اند. شاهدان عيني اظهار داشته اند كه نظايمان صهيونيست به چندين منزل در ناحيه "بني نعيم" يورش برده و چندين تن از فلسطينيان را بازداشت كرده اند. بيشتر بازداشتي ها از منطقه "تياسير" و "بيت عمر" بوده اند. در جريان تظاهرات و ايجاد درگيري ميان فلسطينيان و نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي، صهيونيست از گاز اشك آور استفاده كردند و به تيراندازي مبادرت ورزيدند. 

هفت فلسطيني نيز در جريان تيراندازي نظاميان صهيونيست در بيرون زندان "اوفر" در نزديكي رام الله مجروح شده اند. نظاميان صهيونيست بسوي جواناني كه در تظاهرات به مناسبت شهادت "ابو حمديه" زنداني شهيد فلسطيني شركت كرده بودند گاز اشك آور نيز پرتاب كردند. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.