سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تشدید تنشها در شبه جزیره کره ؛

ارسال سامانه موشکي آمريکا به جزيره گوام

آمريکا از ارسال سامانه موشکي خود به جزيره گوام خبرداد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش از اقدام آمریکا برای ارسال سامانه دفاع موشکی بالستیک خود به جزیره گوام در فاصله سه هزار کیلومتری از جنوب شرقی پیونگ یانگ ، همزمان با تشدید بحران هسته ای در شبه جزیره کره خبرداد.

همچنین در روزهای اخیر ، ناو يو اس اس ديکِيتر که يک موشک انداز هدايت شونده است، به ناو يو اس اس جان مک کين در غرب اقيانوس آرام محلق شد تا ماموريت دفاع موشکي آمريکا را همزمان با تشديد تنش ها و افزايش تهديدهاي کره شمالي تقويت کند.

تهديدهاي اخير کره شمالي باعث شده است آمريکا بمب افکن هاي رادار گريز "بي - 52" و "ي - 2" که قادر به حمل سلاح هسته اي است را به همراه يک فروند ناوشکن خود در کره جنوبي مستقر کند .

کره شمالي ماه ژوئيه سال 2007 رئاکتور يونگ بيون را براساس موافقتنامه کمک در برابر خلع سلاح که در مذاکرات شش جانبه به دست آمد ، تعطيل کرد و برج خنک کننده اين رئاکتور را يک سال بعد تخريب کرد .

اين رئاکتور تنها منبع توليد پلوتونيوم براي برنامه تسليحات هسته اي کره شمالي بود .

کارشناسان مي گويند راه اندازي اين رئاکتور شش ماه زمان نياز دارد و پس از آن اين کشور قادر خواهد بود هر سال پلوتونيوم مورد نياز براي ساخت يک بمب هسته اي را توليد کند .

تصميم اخير کره شمالي نگراني هايي را افزايش داد بطوريکه چين تنها متحد کره شمالي در ميان نخستين کشورهايي بود که در اين خصوص ابراز تاسف کرد و خواستار خويشتنداري شد .
برچسب ها: موشک ، آمریکا ، کره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.