سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل خبر داد

امدادرسانی هلال ‌احمر اردبیل به 1109 حادثه‌دیده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در تعطیلات نوروزی به یک‌هزار و 109 نفر حادثه دیده امداد رسانده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، بهرام غیبی عصر امروز در جلسه بررسی طرح امداد نوروزی در اردبیل اظهار داشت: تعداد حوادث امدادرسانی شده 54 مورد حادثه بوده که 40 مورد آن جاده‌ای، شش مورد جوی و هشت مورد محیطی و حضوری بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت آسیب‌‌دیده از حوادث از 24 اسفندماه تا 13 فروردین امسال 236 خانوار بوده است، ادامه داد: تعداد کل حادثه‌دیدگان یک‌هزار و 109 نفر و تعداد افراد امدادرسانی شده نیز یک‌هزار و 66 نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: از این بین، 111 نفر مصدوم داشتیم که 54 مورد آن مصدومان انتقالی و 25 نفر نیز مصدومانی بودند که درمان سرپایی شده و در این مدت به هفت نفر نیز اسکان داده شد.

این مسئول، تعداد تیم‌های عملیاتی را 95 تیم و پرسنل نجاتگر را 100 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 300 داوطلب و 30 نفر به صورت کشیک در قالب پرسنل امدادی خدمات ارائه کردند که در مجموع نیروهای عملیاتی ما در حدود 430 نفر بودند.

غیبی بیان کرد: بالگرد امدادی به همراه تیم واکنش سریع از دوم فروردین تا 11 همین ماه در استان مستقر بودند و ما طرح نوروزی را با بهره‌گیری از 27 دستگاه آمبولانس، خودروی نجات تیپ یک و دو به تعداد هشت دستگاه، خودروی کمک‌دار سبک 15 دستگاه، خودروی عملیاتی آرگو یک دستگاه، موتورسیکلت آمبولانس سه دستگاه و موتورسیکلت امدادی هفت دستگاه انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از به کارگیری 27 دستگاه ست سبک نجات، هشت دستگاه ست هیدرولیک نجات و هفت عدد سیستم اطفای حریق در این طرح خبر داد و یادآور شد: در این مدت به خانواده‌های مراجعه‌کننده و گرفتار در جاده‌ها 233 بسته غذا توزیع شده است.

وی از افزایش 27 اکیپ امدادی، 11 دستگاه آمبولانس، 70 نفر پرسنل و نجاتگر داوطلب و استقرار تیم واکنش سریع در مرکز کشیک امدادی به مناسبت 13 فروردین روز طبیعت خبر داد.

توزیع 112 هزار نسخه بروشور و لوح فشرده امدادی در بین مسافران نوروزی

عضو ستاد تسهیلات سفر گفت:‌ ما در 10 شهرستان 16 پایگاه ثابت و سیار دایر کرده بودیم که در این پایگاه‌ها 411 نفر شبانه‌روز ارائه خدمات می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود تعداد مسافران مراجعه‌کننده به چادرهای راهنمای مسافران نوروزی را 102 هزار و 564 نفر اعلام کرد و افزود: ما در قالب پست سیار سحاب به تعداد هفت مورد به بیش از دو هزار و 137 نفر ارائه خدمات کردیم.

غیبی تصریح کرد: ‌در سیزدهمین مرحله طرح راهنمای مسافران نوروزی بیش از 21 خیمه نماز را برپا کرده بودیم که تعداد مراجعان به این خیمه‌های نماز هفت هزار و 43 نفر بود که در کنار آن تعداد 10 چادر دوستدار کودک را نیز پیش‌بینی کرده بودیم که بیش از شش هزار و 243 کودک از این فضا استفاده کردند.

وی از برپایی 16 ایستگاه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان به این ایستگاه‌ها نیز هفت هزار و 239 نفر بوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه یک چادر سلامت خودرو نیز برپا شده بود، اضافه کرد: تعداد مراجعان به چادر سلامت خودرو، 259 دستگاه خودرو بوده است.

غیبی از توزیع 112 هزار و 387 نسخه بروشور و همچنین سه هزار و 402 حلقه لوح فشرده آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح نوروزی خبر داد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: علاوه بر توزیع بروشور، سی‌دی و لوح فشرده ما به هموطنانمان در صورت نیاز آب معدنی، دستمال کاغذی، بسته‌های فرهنگی، بهداشتی، کیف کمری امدادی، کتاب قصه کودک، مداد، مداد رنگی، دفتر نقاشی، نقشه‌های سیاحتی و امدادی، بروشورهای میراث فرهنگی و آب جوش و آش محلی نیز توزیع کردیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.