سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

راه‌اندازی اولین سینمای دیجیتال اردبیل در خلخال

رییس سازمان سینمایی کشور از راه‌اندازی اولین سینمای دیجیتال استان اردبیل در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد شمقدری در بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال با اشاره به آغاز جایگزینی سینمای دیجیتال به جای سیستم‌های قدیمی پخش در سطح سینماهای کشور افزود: با توجه به شرایط مناسب و با حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزودی نخستین سینمای دیجیتال استان اردبیل در شهر خلخال راه اندازی و در اختیار مردم این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای خرید یک دستگاه پروژکتور دیجیتال 400 میلیون ریال لازم است و 50 درصد این مبلغ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.

وی با بیان این که بر اساس قوانین جاری کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز به فروش بلیط سینما یا سینماداری نیست، افزود: با احیای انجمن سینمای جوان خلخال و سپردن سینمای دیجیتال خلخال به دست این انجمن، این کار تا زمان وارد شدن بخش خصوصی به صحنه ممکن است.

شمقدری هم‌چنین نسبت به راه‌اندازی و احیای انجمن سینمای جوان تعطیل شده شهرستان خلخال قول مساعد داد.

وی گفت: ایران رتبه هشتم جهان را در بخش فعالیت انجمن سینمای جوان و ساخت فیلم کوتاه به خود اختصاص داده و برای گسترش آن در سطح شهرستان‌های فاقد انجمن سینمای جوان تلاش می‌شود.

هم چنین در ادامه دکتر جلیل جعفری بنه خلخال نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس نیز در این بازدید اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی سینمای دیجیتال خلخال و فعال شدن انجمن سینمای جوان، زمینه لازم برای انجام این کار در شهرستان کوثر نیز فراهم شود.

سیداحمد معصومی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خلخال هم گفت: داشتن سینما در خلخال یکی از خواسته‌های بحق مردم این شهرستان، بویژه جوانان است.

وی نسبت به راه‌اندازی سینمای دیجیتال در خلخال اعلام آمادگی کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سینما ، خلخال ، دیجیتال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.