سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره کل زندان‌های قزوین:

تغییر رفتار مجرمان با آموزش صحیح امکان‌پذیر است

معاون اداره کل زندان‌های استان قزوین گفت: تغییر رفتار مجرمان و بازپروری آن‌ها با آموزش‌های صحیح و استاندارد شده، امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد پیرویسی اظهار داشت: آموزش‌های ارایه شده توسط کارشناسان و مربیان باید بر اساس اصول علمی و منطقی همراه باشد و ابعاد فردی و اجتماعی زندانیان را پوشش دهد.

وی عنوان کرد: مسئولان زندان‌ها در سال جدید در نظر داشته باشند از مربیان و افراد با تجربه و دارای تحصیلات بالا در زمینه‌های اصلاح و تربیت استفاده کنند و محوریت آموزش آن‌ها برابر قوانین و مقررات مصوب شده باشد.

پیرویسی ابراز داشت: حوزه آموزش در زندان به نوعی برنامه‌ریزی شده که خانواده مددجویان نیز زیر پوشش قرار دارند، چرا که با فراگیری آموزش‌های لازم ریشه بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در خانواده زندانیان از بین می‌رود.

این مسئول به بررسی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی اردوگاه آراسنج پرداخت و گفت: فعالیت‌های صورت گرفته حائز اهمیت و قابل تقدیر است و نشان از برنامه‌ریزی کاربردی داشته و این مهم نیز در رفتار مددجویان مشهود است.

وی از کلاس‌های روان ‌درمانی توحیدی بازدید کرد و گفت: مددجویان باید نهایت تلاش خود را داشته باشند تا از این موقعیت استفاده کرده و مهارت‌های مهمی را که در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود به درستی فرا گیرند و در زندگی روزمره و برخورد با مشکلات، استفاده بهینه کنند.

وی در پایان این بازدید با مربیان قرآنی و روحانی دیدار و به آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: آموزه‌های دینی عاملی برای جلوگیری از ارتکاب جرم خواهد بود و این وظیفه مهم بر عهده مربیان قرآنی و روحانیون است که مددجویان را با امورات و واجبات دینی آشنا کرده و در امر بازپروری مشارکت کنند.
برچسب ها: قزوین ، زندان ، مجرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.