سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري نزديک القاعده عراق با افراد مسلح در سوريه

تحليلگر مسائل سياسي در بيروت گفت بر هيچکس پوشيده نيست که عوامل القاعده نقش زيادي در حملات گروههاي مسلح مخالف و تروريست ها در سوريه دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ الياس فرحات در گفتگو با اين شبکه افزود عناصر القاعده در عمليات عليه مردم شهرها و روستاها و حملات انتحاري در سوريه دست دارند. وي گفت جبهه النصره در سوريه با شبکه القاعده همکاري نزديک دارد و از طرف برخي کشورهاي حاشيه خليج فارس حمايت مي شود. وي افزود اين گروهها از مقامات ترکيه حمايت مالي دريافت مي کنند و از خاک ترکيه براي وارد شدن به سوريه بهره مي برند.

حرفات تصريح کرد عناصر باقي مانده القاعده در عراق اکنون از وضع بي ثبات در سوريه سو استفاده مي کنند و مشغول سازماندهي مجدد در مناطق مرزي سوريه اند و از کشورهاي خليج فارس حمايت مي شوند.

وي افزود عناصر القاعده افراد مسلح را در عراق آموزش مي دهند و آنها را به سوريه اعزام مي کنند تا به مخالفان مسلح ملحق شوند و به حملات عليه سوريه مبادرت کنند. وي تاکيد کرد آمريکا بطور گسترده با اين گروههاي تروريست همکاري دارد و به آنها در زمينه مسائل اطلاعاتي در داخل سوريه کمک مي کند.

                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: القاعده ، سوریه ، مسلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.