سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور نيروهاي نظامي کانادا در رزمايش ناتو

اداره دفاع ملي کانادا روز سه شنبه اعلام کرد بيش از نهصد نفر از نيروهاي دريايي کانادا اين کشور را براي شرکت در رزمايش نظامي چند مليتي نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در انگليس ترک کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هوا ؛  اين رزمايش مشترک نظامي که براي روزهاي پانزدهم تا بيست و پنجم آوريل در نظر گرفته شده است بزرگترين رزمايش تاکتيکي است که در اروپا به منظور آماده سازي نيروهاي ناتو براي انجام ماموريتهاي نظامي مشترک از امدادرساني گرفته تا عمليات جنگي صورت مي گيرد.

نزديک به سيزده هزار نيروي نظامي، پنجاه و پنج  کشتي جنگي و حدود چهل جنگنده از کشورهاي مختلف عضو ناتو در اين رزمايش ده روزه شرکت خواهند کرد.پيتر مک کي (Peter MacKay) وزير دفاع ملي کانادا در کنفرانسي خبري اعلام کرد اين رزمايش يک فرصت استثنايي براي نيروهاي نظامي کاناداست تا کارايي و آمادگي نظامي خود را در کنار ديگر نيروهاي ناتو تقويت کنند.

به گفته وي نيروهاي دريايي و هوايي کانادا در اين رزمايش يک ميدان عملي براي تقويت تاکتيکها، روشها و توليدات نظامي را تجربه خواهند کرد تا از اين تجربيات در صحنه هاي عملياتي داخل و خارج کشور بهره ببرند. يکي از ناوهاي جنگي کانادا به همراه نيروهاي هوايي و جنگنده هاي اين کشور از جمله دو بالگرد جنگي کانادا را به مقصد منطقه رزمايش ترک کردند.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: رزمایش ، کانادا ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.