سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس، شایع ترین عامل بی اختیاری ادراری زنان بالای 60 سال

استرس، شایع ترین عامل بی اختیاری ادراری زنان در سن بالای 60 سالگی تلقی می شود.

سوزان ثانوی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بی اختیاری ادراری از مشکلات شایع بهداشتی- اجتماعی در زنان جامعه می باشد بطوری که پانزده درصد از جمعیت زنان فعال جامعه و بیش از سی و پنج درصد زنان بالای شصت سال را در بر می گیرد.
 
متخصص نفرولوژی کشورمان در ادامه اظهار داشت: اختلال بی اختیاری ادراری بانوان، مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را در سراسر دنیا به دنبال خواهد داشت.
 
وی ضمن ارائه مقاله ای در دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات افزود: آثار مفید درمانی تمرینات ورزشی بر اختلالات تخلیه ادرار در بانوان بررسی شده است.
 
ثانوی در ادامه گفت: بی اختیاری ادراری انواع مختلفی د ارد که بی اختیاری ناشی از استرس با شیوعی معادل 8-32% از شایعترین انواع آن می باشد.
 
وی در خصوص روشهای درمانی بی اختیاری گفت: برای این اختلال روشهای درمانی جراحی متعددی پیشنهاد شده است که علیرغم موفقیت های حاصله، میزان بهبودی دراز مدت با این روشها 33% گزارش شده است.
 
نفرولوژیست کشورمان در پایان افزود: به نظر می رسد ورزشهای تقویت کننده عضلات کف لگن، با توجه به بی عارضه بودن، موثر بودن، کم هزینه بودن و سهولت انجام بهترین اقدامات درمانی باشند./ع2
برچسب ها: ادرار ، اختلال ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.