سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

حمله سن گندم به مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس بازدیدهای به عمل آمده از اماکن زمستان گذران آفت سن و مزارع گندم و جو، تخلیه اماکن زمستان گذران این آفت انجام شده و ریزش ها به مزارع صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرهاد شریفی افزود: زارعین باید توجه داشته باشند که در صورت انجام صحیح و بموقع عملیات مبارزه با این آفت علاوه بر جلوگیری از خسارت کمی آفت می توان از افزایش تراکم پوره ها و خسارت کمی و کیفی مرحله دوم جلوگیری کرد.

وی از کشاورزان شهرستان های معتدل استان خواست که در صورت نیاز به مبارزه شیمیایی با سن، عملیات مبارزه با این آفت و علف هرز را با رعایت اصول فنی به طور همزمان انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: کشاورزان می توانند ضمن مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات دهستان ها از وضعیت تراکم آفت در مزارع خود آگاه شده و نسبت به انجام مبارزه شیمیایی اقدام کرده و تعطیلی ایام عید نباید آن ها را از وجود آفت در مزارع غافل کند.

شریفی با اشاره به اینکه سالانه بین 250 الی 350 هزار هکتار از مزارع غلات استان علیه آفت سن مبارزه شیمیایی انجام می شود، خاطرنشان کرد: نقش دولت در راستای مبارزه با این آفت تنها اطلاع رسانی و تهیه سموم بوده و این خود زارعین هستند که با مراجعه به سم فروشی های معتبر و تهیه سم مورد نیاز نسبت به انجام عملیات مبارزه شیمیایی اقدام لازم را انجام دهند./ع

برچسب ها: حمله ، سن ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.