سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت:

دست یابی ایران به توانایی تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به ایدز

پزشکان و کارشناسان ایران اعلام کردند که اگر مادر مبتلا به ایدز در روزهای اول بارداری تحت مراقبت های خاص قرار گیرد تا 90 درصد کودک سالم به دنیا خواهد آمد.

دکتر عباس صداقت، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از برنامه هابی که امسال علاوه بر برنامه های پیشگیری از ایذر به برنامه های کشوری کنترل ایذر اضافه شده است برنامه پیشگیری از انتقال ایذر از مادر به جنین است.

 وی با بیان اینکه که استراتژی های پیشگیری از انتقال HIV  از مادر به جنین به مرحله دارو گفت: در مرحله اول در صورتیکه مادر باردار در ابتدای بارداری به موقع به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کند و تحت درمان طبق دستور العمل قرار گیرد و تحت مراقبت و در مرحله دوم هنگام زایمان با مراقبت های کامل ما در قسمت عمل سزارین قرار گیرد و در مرحله سوم نوزاد بعد از تولد تحت تغذیه یا شیر مصنوعی قرار می گیرد و تحت دستور العمل های مراقبت بعد از تولد قرار می گیرد.

صداقت عنوان کرد:  از 79 مادر باردار که تحت این مراقبت قرار گرفتند خوشبختانه 65 نوزاد سالم به دنیا آمدند که تا 18 ماهگی هیچ گونه آلودگی آنها به HIV در آزمایشات مشخص نشدند.

رئیس اداره ایذر وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که کلیه خدمات این مراحل توسط مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان هستند و این مراکز در تمام استان ها زیر نظر معاونت بهداشتی دانشگاه ها فعالیت می کنند و افرادی می توانند آدرس این مراکز را از طریق شماره تلفن 118 دریافت کنند.

صداقت یاد آور شد: به نوبه ما به افرادی که رفتارهای پرخطر محافظت نشده و یا اعتیاد داشته اند قبل از ازدواج به مراکز مشاور بیماری های رفتاری را به مشاوره های لازم را بگیرند حتی اگر مبتلا به HIV هستند و قصد بارداری دارند برای کمک به خود نجات کودکشان به این مراکز مشاوره مراجعه کنند.
 
وی افزود:  اگر مادر مبتلا به HIV  باردار شود و آزمایشات او نشان دهد که جنین او آلوده شده پزشکی قانون مجوز سقط را به او می دهد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.