سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

عویض ملکه راهکاری برای تقویت جمعیت زنبوران کندوی عسل

مدير پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران گفت: تعویض ملکه از مهم‌ترین راه هایی است که جمعیت‌ها را همیشه خیلی قوی می‌کند زیرا ملکه تنها در دو سال نخست زندگی خود خیلی تخم می‌گذارد و از سال سوم ضعیف و پیر شده و از شدت تخمگذاریش خیلی می‌کاهد.

مریم طایفه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان اسفند یا فروردین ماه هر سال رابهترین زمان برای تعویض ملکه عنوان نموده اند.

وی تصریح کرد: چنانچه امکان تعویض هرساله ملکه مهیّا نباشد، تعویض یک سال در میان آن توصیه شده است.

طایفه ادامه داد: هنگام خرید علاوه بر قوی بودن جمعیت باید به این موضوع هم حتما توجه شود که ملکه هم داشته باشد.

مدير پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران یادآور شد: چون جمعیت در این وقت از سال نمی تواند ملکه‌ای تولید نموده و خود را نجات دهد آرام نشستن زنبورها روی شان‌ها می‌تواند دلیل بر وجود ملکه باشد.

وی اظهار داشت: تغذیه تحریکی با مکمل های پروتئینی در شروع عملیات پرورش ملکه و نیز انتقال قاب‌های گرده به داخل کلنی‌های شروع‌کننده و جفت‌گیری می‌تواند در تامین گرده لازم و تولید ژله رویال کافی و ایجاد شرایط مطلوب کمک نماید.

طایفه تاکید کرد: وجود پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی و فصلی مناسب برای بروز توانمندی های گیاهان موجود در منطقه و گل دهی این گیاهان و تولید شهد و گرده کافی به زنبورهای عسل امکان برداشت شهد و گرده کافی از این گیاهان را می دهد و وجود شهد و گرده کافی در کلنی در تامین شرایط لازم برای پرورش ملکه نقش اساسی دارد./ع

برچسب ها: تقویت ، جمعیت ، زنبوران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.