سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

چشمه های آب معدنی کردستان

چشمه های آب معدنی به عنوان جاذبه های توریست درمانی و طبیعت گردی در ایام تعطیلات نوروز هر ساله مقصد تعداد زیادی از مسافرین نوروزی است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، چشمه های آب معدنی کردستان علاوه بر طبیعت دیدنی آنها به علت خواص شفابخشی که در مورد برخی امراض دارند جاذبه هایی را نیز برای توریست درمانی در این استان ایجاد کرده اند که هر سال شمار زیادی از مهمانان نوروزی را به این دیار می کشاند.
چشمه های آب معدنی یکی از موهبت ها و پدیده های طبیعی است که می توان از آنها در زمینه درمان جسم و فضاهای طبیعی پیرامون آنها برای سلامت روان استفاده کرد.
مشهورترین چشمه آب معدنی کردستان چشمه ˈباباگرگرˈ در 18 کیلومتری شمال شرقی قروه در روستایی به همین نام است که آب آن در استخری عمیق دایره ای شکل با محیطی در حدود 200 متر مربع جمع می شود.
تحریک دستگاه گوارش برای بیماران مبتلا به سوء هاضمه، بهبودی بیماری های کودکان نظیر لنفاویسم، وراثی تیسم، از بین رفتن ورم به دلیل دارا بودن ایندریدکربنیک و آرام بخشی از جمله خواص استفاده از آب این چشمه به شمار می آید.
چشمه سراب بیجار، خاورآباد بیجار، سراب قروه، قم چقای بیجار و سراب وینسار قروه، از دیگر چشمه های آب معدنی استان کردستان هستند./ع




برچسب ها: آب معدنی ، طبیعت ، استخر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.