سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیوگرافی اريک کانتونا

کانتونا فوتبال حرفه ای را در سال 98 و با اوسر شروع کرد و با پیوستن به تیم لیدز یونایتد انگلیس تبدیل به قهرمان الندرود شد، چرا که لیدز به کمک اریک توانست پس از مدت ها در فصل 92 قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، کانتونا سپس در جام خیریه و در مصاف با لیورپول هت تریک کرد تا این درخشش غیر متعارف سبب گردد مسئولان منچستر و در راس آن فرگوسن او را جذب کنند. شاید باید گفت بهترین خرید فرگوسن در دو دهه اخیر کانتونا بود که این فوق ستاره را با یک میلیون یورو به جمع شیاطین ســـــرخ آورد . فصل 93 پایان 26 سال انتظار هواداران منچستر بود و آن ها بالاخره توانستند لیگ برتر را بدست آورند. کسب دو جام فصول 94 و 96 و سرانجام یک فتح دیگر لیگ برتر در سال 1997 آخرین دست آوردهای کانتونا با شیاطین سرخ اولدترافورد بود.

کانتونا با چهره مصمم و بازی فوق العاده اش یکی دیگر از ستارگان دهه اخیر فوتبال است که در عرصه باشگاهی به تمام انتظارات دست پیدا کرد. اما در تیم ملی فرانسه با خشم امه ژاکه که نمی خواست هارمونی و انسجام تیم ملی را با کانتونا خراب کند نتوانست به افتخار دست پیدا کند. اما به هر حال کانتونا یکی از ستارگان بزرگ فوتبال است./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.