سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانکداری الکترونیکی نشان جامعه مجازی آینده

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی یکی از نشانه‌های جامعه مجازی آینده است گفت: این نوع بانکداری منافع قابل توجهی برای مشتریان در زمینه‌های سهولت و هزینه تعاملات بانکی به همراه دارد.

دکتر عبدالله عبدی، کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه بانکداری الکترونیکی در کنار منافع  چالش‌های جدی را برای مقامات کشوری در تنظیم و کنترل سیستم های مالی و طراحی و اجرای سیاست های کلان اقتصادی بوجود‌ می آورد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:بانکداری اینترنتی نیز در حال توسعه است و بانکها به طراحی وب‌ سایت‌هایی پرداخته‌اند که نه تنها مشتریان می‌توانند به تعاملات حساب های خود نرخ سود و ارز‌ها دسترسی یابند بلکه قادرند به تعاملات بانکی بپردازند.

وی تصریح کرد: برخی بانکداری الکترونیکی را به عنوان فرصتی برای کشورهایی با سیستم‌های مالی توسعه نیافته در ورود به مرحله توسعه‌یافتگی می‌دانند.

وی افزود: مشتریان در چنین کشورهایی می توانند با سهولت بیشتری از طریق بانک ها در خارج از کشور و از طریق سیستم های ارتباطات بی‌سیم به خدمات بانکی دسترسی یابند.

 دکتر عبدی خاطر نشان کرد: بانکها نوانسته‌اند علاوه بر ارائه خدمات بانکی به صورت به هنگام از رشد تجارت الکترونیکی نیز به نحوی پشتیبانی کنند به صورتی که خرید های اینترنتی، پرداخت صورت حساب‌ها و یا خرید سهام امروزه از ضروریات یک بانکداری مدرن است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.