سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حميدرضا آذرنگ:

ماندگارترين بازيگران خاستگاه تئاتري دارند/مقاومتم در برابر ناملايمات هنوز شكسته نشده است

تاريخ دارا بودن خاستگاه تئاتري ماندگارترين بازيگران را در اين عرصه ثابت كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران شب گذشته در برنامه "سين مثل سريال" حميدرضا آذرنگ بازيگر،‌نويسنده و كارگردان در عرصه هاي مختلف گفت: متاسفانه تئاتر ما در جايگاه خود و در مسندي كه جهان براي آن متصور است قرار ندارد چشم انداز تئاتر هم نشانگر نرسيدن ما به اين جايگاه در سالهاي آتي خواهد بود.  
 
وي افزود: هنگام صحبت در رابطه با تئاتر،‌تلويزيون و سينما تاريخ ثابت كرده كه ماندگارترين بازيگران در اين عرصه خاستگاه تئاتري داشته اند و تفاوت آن چناني ميان اين سه عرصه وجود ندارد و تخصص هاي لازم در اين زمينه را در اندك زمان كوتاهي مي توان دريافت كرد.  
 
اين كارگردان عنوان كرد: تئاتر به من پيدا كردن شخصيت را در قالب خود به من ياد داده است ما در تئاتر حتي به احترام يك نمايشگر نمايش را تا پايان انجام مي دهيم و با توجه به دريافت دستمزد يك ميليون و هفتصد هزار تمامي از نمايش ترن و با در نظر در گرفتن صرف 8 ماه براي نوشتن متن هنوز مقاومتم شكسته نشده است.  
 
وي ادامه داد: برخي وقت بودن كساني در تئاتر از نبودنشان مضرتر است و از نمايش "ترن" نه تنها هيچ حمايتي صورت نگرفت بلكه به آن به بدترين شكل ممكن برخورد شد اما با اين وجود كنار گذاشتن اين عرصه به نفع اهالي بي علاقه به تئاتر مي شود.  
 
اين نويسنده اظهار داشت: تئاتري ها در بهترين حالت با دو ماه تمرين و يك ماه اجرا در تيپ يك 5 ميليون و چهارصد هزار تومان دريافت مي كنند و در پيك 6 درآمد آن ها ششصد هزار تومان است و با اين وجود به بدترين شكل ممكن كيفيت را از دست مي دهيم.  
 
آذرنگ بيان كرد: آن آدم هايي كه در تئاتر تربيت درستي دارند هيچ گاه جايگاه دوربين ذهنشان را عوض نمي كنند و متاسفانه مشكل اصلي ما در عرصه هنر مخاطب را كم هوش تصور كردن است در صورتي كه ما در برخي مواقع در آن طرف قضيه با نوابغي طرف هستيم./ي2
برچسب ها: سین ، مثل سریال ، آذرنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.