سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی عدالتی در دانشگاه های آمریکا

تلویزیون پی بی اس گزارش داد : در پذیرش دانشجو در آمریکا بی عدالتی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون پي بي اس، با وجود اینکه سالهای سال است دانشگاههای آمریکا تلاش کرده اند تا تنوع دانشجویان خود را چه از نظر قومیتی و چه از نظر بنیه مالی افزایش دهند، اما برخی گزارشها حاکیست هنوز افرادی هستند که با وجود استعداد فراوان، به علت نداشتن بنیه مالی از راهیابی و تحصیل در دانشگاههای رده بالای آمریکا محروم هستند.

به باور نهادهای حقوق بشری این رویکرد دانشگاههای آمریکا نقض حقوق بشر و بی عدالتی است. مطالعات نشان می دهد فقط سی و چهار درصد از دانش آموزانی که نمرات بالایی دریافت کرده اند اما از خانواده های فقیر هستند، توانسته اند در دانشگاههای مهم پذیرفته شوند. در حالیکه 66 درصد از دانش آموزانی که نمرات بالا داشته و از خانواده های مرفه بوده اند، در این دانشگاهها پذیرفته شده اند.

کارولین هاکسبی از دانشگاه استنفورد گفت مشکلی که وجود دارد این است که تعداد متقاضیانی که از خانواده های کم درآمد هستند و نمرات بالایی دارند کم است و به همین علت دانشگاهها مجبورند از دانشجویان با درآمد بالا بیشتر انتخاب کنند که نتیجه آن چنین آماری می شود. بنابراین ما باید با دیدگاه بازتری به این مسئله نگاه کنیم و نباید دانشگاهها را متهم کنیم.

"میشل مینتر" از دانشگاه پرینستون هم گفت ما تلاش می کنیم تا کمکهای مالی زیادی به دانشجویان بکنیم. بنابراین ما کاری می کنیم تا تحصیل در دانشگاه ما برای همه ممکن باشد. مشکلی که وجود دارد دانشجویان با درآمد پایین معمولا دانشگاهها رده بالا را برای امتحان انتخاب نمی کنند. در واقع آنها می بایست از همان ابتدای تحصیل در کالج یا دبیرستان باید با دانشگاهها در تماس باشند اما آنها این کار را به آخرین سال تحصیل واگذار می کنند و این مسئله انتخاب را برای ما دشوار می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.