سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج دستگاه کاميون ناتو در پاکستان به آتش کشيده شد

مقامات پاکستان اعلام کرد افراد مسلح روز دوشنبه درحالي پنج دستگاه کاميون حامل تجهيزات سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) را خارج از افغانستان به آتش کشيدند که اين ائتلاف نظامي بين المللي درحال پايان دادن به ماموريت نظامي خود در افغانستان است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، چهار مردم مسلح نقابدار سوار بر دو دستگاه موتور سيکلت به طرف اين کاميون ها شليک و آنها را مجبور به توقف کردند . اين افراد مسلح سپس با ريختن بنزين روي اين پنج دستگاه کاميون در استان بلوچستان در جنوب غرب پاکستان ، آنها را به آتش کشيدند . 
 افتخار باگتي از مقامات بلندپايه دولت پاکستان در مصاحبه تلفني با فرانس پرس گفت اين پنج کاميون در حال بازگرداندن تجهيزات ناتو بودند که افراد مسلح به طرف آنها شليک کردند و سپس آنها را به آتش کشيدند . 
وي افزود اين پنج دستگاه کاميون تقريبا بطور کامل از بين رفت و يکي از راننده ها در اين حمله زخمي شد.
پاکستان ماه ژوئيه سال 2012 پس از حمله افراد مسلح به کاميون هاي ناتو و کشته شدن يکي از راننده هاي اين کاميون ها در شهر جمرود در شمال غرب پاکستان ، تردد کاميون هاي ناتو را بطور موقت متوقف کرد.
پاکستان همچنين ماه نوامبر سال 2011 پس از حمله هوايي آمريکا به خاک پاکستان که کشته شدن بيست و چهار سرباز پاکستاني را به دنبال داشت ، براي مدت هفت ماه از تردد کاميون هاي ناتو از خاک اين کشور براي ورود به افغانستان جلوگيري کرد . 
نيروهاي ناتو قرار است تا پايان سال 2014 از افغانستان خارج شوند و تا آن زمان بايد کنترل امنيت در کشور به نيروهاي افغان واگذار شود.






برچسب ها: بین الملل ، ناتو ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.