سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست معارضان سوري براي کسب کرسی در سازمان همکاری اسلامی

"جرج صبرا" ، رئیس شورای ملی سوریه روز یکشنبه گفت، برخی کشورهای عربی و اسلامی وعده‌هایی را مبنی بر واگذاری کرسی سوریه در سازمان همکاری اسلامی به ائتلاف مخالفان سوری داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، صبرا تصریح کرد، دستیابی ائتلاف مخالفان به کرسی سوریه در سازمان همکاری اسلامی ممکن است با موافقت 56 عضو این سازمان همراه شود.
وی افزود، اولویت ما نخست دستیابی به کرسی تعلیق شده سوریه در سازمان همکاری اسلامی قبل از رفتن به سازمان ملل است؛ چرا که دستیابی به این جایگاه باعث حمایت کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی از مخالفان برای دستیابی به جایگاه سوریه در سازمان ملل خواهد شد. این در حالی است که روسیه اعلام کرده است قاطعانه با تلاش‌های برای واگذاری کرسی سوریه به معارضان در سازمان ملل مخالفت خواهد کرد.
از سوی دیگر، "مصطفی الصباغ"، دبیر کل ائتلاف معارضان سوری گفت، این ائتلاف گام‌های اولیه خود را برای تصاحب کرسی سوریه در سازمان همکاری اسلامی برداشته است.
در این میان "طارق علی بخیت"، سخنگوی رسمی سازمان همکاری اسلامی گفت، در صورتی که درخواستی از سوی ائتلاف معارضان سوری برای کسب کرسی سوریه در سازمان همکاری اسلامی دریافت شود اعضای این سازمان باید در خصوص آن اظهارنظر کنند.






برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.