سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیوانات فوتبالی را بشناسيم

حیوانات فوتبالی آنهایی هستند که بنا به هر دلیلی به نوعی به دنیای فوتبال وصل شده است حالا یا عکس آنها برروی لوگو و نماد یک تیم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران برخی از حیوانات وجود دارند که به نوعی می توان از آنها تحت عنوان حیوانات فوتبالی نام برد، حیوانی که به طرق مختلف ردپایشان در فوتبال دیده شده است.

به عنوان مثال اژدهای روی لوگوی چرنا، لکگ لک روی لوگوی آدودن هاگ، گرگ روی لوگوی رم و قوچ روی لوگوی کلن و.... نشانه هایی از علاقه بشر در به کار بردن از تصاویر حیوانات در تیم های فوتبالی دارد.

گاهی حیوانات به سمبلی برای برخی باشگاه ها تبدیل می شوند "اِما" که نان زنبوری است به عنوان سمبل باشگاه دورتمند است فریتزل که نام یک تمساح است سمبل باشگاه اشتوتگارت است، میشل که نام روباهی است، سمبل باشگاه فرایبورگ است هر تینیو که نام یک خرس است سمبلی برای باشگاه هر تابر این است لومان که یک گاو وحشی است سمبلی برای آرمینیا می باشد باشگاه ولفسبورگ نیز از یک گاو برای سمبل خود استفاده می کند.

در برخی مسابقات فوتبال نیز از حیوانات استفاده می شود مثلا در رقابت های یورو 92 از خرگوش استفاده شد و یا در جام جهانی 1994 آمریکا از سگ استفاده شد در سال 1998 از خروس و در سال 2006 از شیر و در سال 2010 نیز از شیری به نام زاکومی استفاده شد.

برخی کشورها نیز برای تیم های ملی خود از نماد حیواناتی استفاده می کنند به عنوان مثال فرانسوی ها از خروس و انگلیسی از عنوان به شیرها استفاده می کنند.

به هر حال حیوانات نیز کم کم جایگاه خود را در فوتبال پیدا کرده اند شاید هنوز کسی آن هشت پای پیشگوی جام جهانی را فراموش نکرده بود هنوز هم رد پای حیوانات در مستطیل سبز دیده می شود./با

برچسب ها: فوتبال ، حیوانات ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.