سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سریعترین بانوی ایران را بهتر بشناسیم

وقتی از سریع ترین بانوی ایران حرف می زنیم بی اختیار افتخار آفرینی هایش را در عرصه بین المللی زیر حجاب و متانتنش از ذهنمان خطور می کند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مریم طوسی دونده سرعت تیم ملی کشورمان بانویی که با 24 سال سن در شرایط ایده آلی است هر روز با کسب تجربه های بیشتر از مسابقات داخلی و برون مرزی پله های ترقی را یکی یکی می پیماید و راه را برای دیگر زنان و دخترانی که علاقهمند هستند که در ورزش برای خودشان خانواده شان و میهمانشان مفید باشد باز می کند.

مریم طوسی متولد سال 1367 شمسی است علاقه شدید او به ورزش حتی در طول دوران ورزش اش باعث شد از رشته ریاضی فیزیک به تربیت بدنی روی بیاورد در حال حاضر دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه تهران است.

مریم طوسی متقد است اگر چه درس و تحصیل به ورزش کمک خواهد کرد اما گاهی مشکلات زیادی را به همراه دارد که باید با تلاش و صبر و تحمل از آنها عبور کرد.

مریم طوسی به خبرنگار ما گفت: البته من اگر چه ورزش را کمی دیر آغاز کردم اما از سال 85 به طور رسمی وارد دنیای قهرمانی شدم و یک سال بعد درست در سال 86 بود که به تیم ملی دعوت شدم مشوق اصلی من خانواده ام بودند که البته وقتی به استعداد من در دوهای سرعت پی بردند بیشتر اصرار داشتند که من ورزش را حرفه ای دنبال کنم.

خسرو مشیری اولین مربی من بود و استارت اولیه را با این مربی زدم پس از آن با یک مربی کوبایی به مدت یک ماه در مالزی اردو داشتم که به پیشرفت من بسیار کمک کرد و پس از آن فانج پدیده بلوری زاده و آقای گرگانی مربیان بعدی من بودند ضمن اینکه تایتانای روسنی نیز زحمت زیادی برای من کشیده و در حال حاضر با آقای دکتر گرگانی کار می کنم و تصحیح ندارم با مربی خارجی تمرین کنم.

مریم طوسی در مورد افتخاراتش در دو میدانی نیز اینگونه آغاز کرد: در مسابقات کشوری زیادی حضور داشته ام و در این مسابقات موفق بودم اما کسب طلای قهرمانی آسیا در 400 متر و دو نقره در مسابقات جایزه بزرگ و یک طلای ستارگان آسیا و یک مدال برنز از افتخاراتم در دو میدانی است که مطمئن باشید به اینجا ختم نمی شود چرا که قصد دارم در آینده از تمام توان خود استفاده کنم و به اعتقاد خودم هنوز فرصت برای افتخار آفرینی دارم، بزرگ ترین لذت من زمانی است که پرچم پر افتخار کشورم را در بزرگ ترین رویداد های دو و میدانی به اهتزاز در آورم.

وی درمورد حجاب اسلامی در مسابقات مختلف بین المللی گفت: حجاب هیچ گاه مانعی برای فعالیت های ورزشی من نبوده شاید برخی ها فکر می کنند که بانوان با حجاب اسلامی نمی توانند افتخار بیافریند اما باور کنید به این شکل نیست و حجاب هیچ مشکلی برایشان بوجود نمی آورد.

طوسی در مورد شرایط فعلی اش گفت: یک مصدومیت داشتم که خوشبختانه برطرف شد و فصل بدنسازی را نیز به خوبی ادامه دادم و در حال حاضر تصمیم گرفته ام برای رقابت های مهم در سال آینده خودم را آماده کنم مسابقات آسیایی جایزه بزرگ همبستگی اسلامی، ستارگان آسیا و دست آخر مسابقات جهانی هدف من است که با تلاش فراوان به این مهم دست پیدا می کنم و ضمن حضور موفق مطمئن هستم ضمن افزایش رکوردم باز هم برای کشورم مدال کسب کنم.

ورزش دو و میدانی با توجه به رکورد های ثبت شده و مجوز هایی که بر حسب رکورد و باید برای شرکت در مسابقات مهم کسب کنید بسیار سخت است و با توجه به اردو های برون مرزی و استخدام مربیان خارجی می بایستی ضمن صرف هزینه های گزاف تمام وقت خود را به ورزش و تمرین بپردازید و قهرمانی در این رشته کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است

مریم طوسی سریع ترین بانوی دونده ایران متقد است: پس از دوران ورزشی قهرمانی به طور حتم به مربیگری می پردازم چرا که ورزش را دوست دارم و نمی توانم از آن دور باشم و نمی خواهم به جوانانی کمک کنم تا راه قهرمانی را پیدا کنند.

طوسی در مورد از دواج نیز متقد است: ازدواج شرایط خاص خودش را دارد اما هنوز تصمیم به این کار نگرفتم اما فکر نمی کنم ازدواج بتواند مانع پیشرفت یک ورزشکار باشد.

طوسی همچنین در مورد اوقات فراغت و تعطیلات گفت: آنقدر در اردوهای سخت و طاقت فرسایی را پشت سر می گذارم که در تعطیلات فقط می خواهم که در کنار خانواده باشم و استراحت کنم./با

برچسب ها: دومیدانی ، ایران ، سرعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.