سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهي به عملكرد شهرداري منطقه 5 در سالي كه گذشت؛

احداث بوستان جوانمردان در غرب پايتخت

احداث بوستان جوانمردان مفاخرترين پروژه سال 91 شهرداري منطقه 5 است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، 366 روز سال 91 سپري شد تا بار ديگر يك سال به پايان خود برسد. براي همه ارگان هاي خدمات رسان به خصوص شهرداري كه قطار توسعه و آباداني شهر را يدك مي كشد پايان سال و آغاز سال جديد سبب مي شود تا به هر نوعي مروري بر فعاليت هايش داشته باشيم ودر اين ميان ارزيابي از عملكرد يك سال شهرداري منطقه 5 ، اين ارگان مردم نهاد كه در بسياري از حوزه به ويژه فضاي سبز عمراني و خدماتي بدون هيچ وقفه و تعللي به بهترين وجه ممكن ترقي را در دستور كار خود قرار داده است داشته باشيم به همين علت در اين گزارش سعي داريم مروري بر پروژه هاي شاخص اين منطقه داشته باشيم سال 91 از جهاتي براي منطقه 5 سالي پر اهميت بود كه مهمترين آن احداث بوستان جوانمردان در غرب پايتخت است.
بوستان جوانمردان واقع در دره كن يكي از بوستان هاي بزرگ شهر تهران است كه در فضاي  حدود 150 هكتار در 19 تير ماه 91 به بهره برداري رسيد.
اين بوستان در واقع مجموعه اي تفريحي است كه امكان بهره برداري علاقه مندان و شهروندان تهران را از يك فضاي تفرجگاهي ميسر كرده است سعيد طلوعي شهردار منطقه 5 در اين خصوص گفت: احداث اين بوستان با عرض 50 متر و ارتفاع 6 متر و با احداث مهار سيلاب انجام شده است.
وي اظهار داشت: اين بوستان در جداره غربه منطقه 22 و جدار شرقي منطقه 5 ساخته شده است.
طلوعي تصريح كرد: در ضلع شرقي اين بوستان 200 تا 250 هزار درخت و درختچه و فضاهاي سبز و فرش گل هاي متعدد كاشت شده است.
وي ايجاد مسير درشكه سواري، دوچرخه سواري، آبنما، موزيكال، مبلمان متعدد، چادري با ظرفيت 2 هزار نفر دو نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي را از عمده اقدامات ايجاد شده در اين بوستان ذكر كرد.
وي خاطر نشان كرد: نصب تنديس شهداي بزرگ و به نام همچون شهيدان همت، خرازي و نيز ديگر سرداران شهيد و فاخر تاريخ گذشته ايران همچون تختي از ديگر اقدامات انجام شده در بوستان جوانمردان است.
از ديگر پروژه هاي مهم شهرداري منطقه 5 در سال 91 احداث زورخانه كن، افزايش سرانه فضاي سبز و افزايش سرانه فضاي فرهنگي منطقه با احداث سراي محله وسامان دهي ناوگان حمل و نقل غرب پايتخت و احداث خانه دوچرخه و ايستگاه آتش نشاني ابوذر است./ز

برچسب ها: احداث ، بوستان ، جوانمردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.