سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار از اوج نااميدي و شكست در زندگي

بياييد فرض كنيد در اوج نا اميدي به سر مي بريد و انگار تمام دنيا كوهي شدند كه در تخريب بر روي پيكر شما هستند در اين حال چه مي كنيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، شايد يكي از آن زمان ها موقعي باشد كه نامزدتان شما را رها كرده و يا به هر دليل ناگواري دعواي بسيار سختي با او كرده ايد.
در اين حالت بايد به جاي وانمود كردن به شادي بايد احساسات خويش به نزديك حالت احساس كنوني خود كه برگرفته از عقل و منطق است، جايگزين سازيد.
به جاي اينكه خود را در نا اميدي غرق كنيد و جو نگران همه اتفاقات در پيش رو را ببينيد كم كم احساسات خود را تا حد دلخوري ساده و رنجش بالا ببريد و سپس آن را تعديل كنيد.
ممكن است كه تا حدي از طرف مقابل رنجيده باشيد كه با خود بگوييد از او به شدت متنفر هستم اشكالي ندارد بايد اين حس را پذيرفت ولي در ادامه بكوشيد آن را با افكار و احساسات خوشايند تلطيف كنيد.
براي مثال به خود بگوييد: او رفتار زشتي داشت اما من اجازه نمي دهم كسي با احساسات و عواطفم بازي كند.
احساس تنفر كمي با اين طرز فكر كاهش پيدا خواهد كرد و چند روز بعد در جلوي آينه بايستيد و بگوييد چقدر خوب شد كه همين اول به حقيقت وجودش پر بودم تا در آينده لطفي بيشتري نبينم.
با اين گفتار شما مي پنداريد كه مورد لطف و رحمت الهي قرار گرفته ايد چرا كه خداوند از همان سرآغاز بي مهري بي وفايي فرد مقابل را براي شما نمايان ساخت.
همين راه را ادامه دهيد تا وقتي كه احساس اميدواري كنيد ديري نمي گذرد كه حواستان به موارد دلخواه جذب مي شود و عشق و شور دوباره به وجود شما باز مي گردد و در نهايت خواهيد فهيمد كه رسيدن به كاميابي و خوشبختي آن قرار هم سخت نيست./ز
 

برچسب ها: فرار ، اوج ، ناامیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.