سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده مرد ستاره یک پینگ پنگ ایران رد سال 91

نوشاد عالمیان، بهترین و پر افتخارترین بازی تنیس روی میز ایران بود که پرونده سال 91 وی را ورق می زنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: نوشاد عالمیان نفر اول رکینگ ایران در سال 91، 21 ساله شد و به همین دلیل دیگر فقط می تواند در مسابقات رده بزرگسالان بازی کند.

چپ دست استثنایی ایران در حالی از رده سنی امید خداحافظی کرد که به رنکینگ چهار رسید که می توان این رده را افتخار بزرگی برای کشورمان به حساب آورده ممکن است سالهای سال این رکورد و این رتبه بی نظیر برای ایران در انحصار نوشاد عالمیان باقی بماند.

بر اساس این گزارش، نوشاد عالمیان در سال 91 به تورهای جهانی مختلفی اعزام شد.

در 27 اردیبهشت 91 نوشاد عالمیان به تور جهانی کره جنوبی اعزام شد که در رده سنی بزرگسالان موفق شد حریفی از چین تایپه را شکست دهد اما از سوئد باخت.

در رده سنی امید، پینگ پنگ باز کشورمان موفق شد پس از غلبه بر حریفی از کره جنوبی، خود را به مرحله نیمه نهایی برساند اما دز این مرحله در برابر کارلسون سوئدی بازی را واگذار کرد و به کسب عنوان سومی قناعت کرد.

تور جهانی چین یک هفته پس از رقابتهای کره جنوبی برگزار شد و با وجود اینکه پیگ پنگ بازان ایرانی مانند نیما عالمیان در این مسابقات شرکت کرده بود نوشاد از حضور در آن رقابتها انصراف داد.

مسابقات اپن مراکش که دوم تا پنجم تیر ماه برگزار شده بود میدان بعدی نوشاد عالمیان برای قدرت نمایی بود، نابغه تنیس روی میز ایران در رقابتهای بزرگسالان و هم در رده سی امید به کسب عنوان قهرمانی دست یافت، نکته قابل توجه در این پیکارها رو در رویی برادران عالمیان بود که نوشاد موفق شد برادرش نیما را شکست دهد.

14 تیر ماه نوشاد عالمیان که خود را برای مسابقات المپیک آماده می کرد به اردوی کمپ اشلایگر رفت تا در کنار برترین پیگ پنگ بازان جهان تمرین کند.

عالمیان در این اردو پس از یک هفته تمرین در مسابقات درون اردویی هم شرکت کرد.

در این رقابتها و در مرحله اول نوشاد عالمیان مقابل مایکل میز و با رنکینگ 23 که بسیار از رنکینگ خودش بالاتر بود به پیروزی رسید اما مقابل یورگن پرسون شکست را پذیرفت.

مصدومیت پرسون در این مسابقات به عالمیان فرصت داد تا به جای وی راهی مرحله دوم شود در آن مرحله از لگرل شکست خورد.

نوشاد عالمیان در خصوص این مسابقات اظهار داشت که به قدری فشار تمرینات خسته اش کرده بود که قصد انصراف داشت با این حال با نظر مربی اش پذیرفت مسابقه بدهد.

در این گزارش آمده است، هفتم مرداد ماه فرصتی بود تا نوشاد عالمیان در رقابتهای المپیک 2012 شایستگی های خود را به همگان نشان دهد، چپ دست استثنایی کشورمان در اولین بازی خود در لندن موفق به شکست بازیکن چینی الاصل استرالیایی شد تا اولین پیروزی تاریخی تنیس روی میز را به دست آورد، تا آن زمان هیچ کدام از 4 نماینده پیشین ایرانی نتوانسته بود حتی یک برد را در المپیک کسب کنند و این پیروزی تاریخی همگان را شگفت زده کرد، اما عالمیان به این یک پیروزی قناعت نکرد و در دومین بازی خود در همه مرداد تانگ پنگ از هنگ کنگ را شکست داد اما در سومین دیدار مقابل اسم تیموبول ستاره آلمانی شکست خورد در حالی که می توانست بهتر از این هم عمل کند اما چیزی از شایستگی های این جوان کم نکرد.

نوشاد از تور جهانی چین که اول شهریور ماه برگزار شده بود انصراف داد و نیما برادرش تنها اعزام شد.

اواخر شهریور ماه نوشاد عالمیان در رقابتهای دسته برتر بزرگسالان و در کنار برترین مردان پینگ پنگ ایران بازی کرد و قهرمان شد.

وی در لیگ سال گذشته با پتروشیمی بند امام ماهشهر قرار داد بسته بود اما در لیگ 91 به بانک دی رفت که اولین سال حضورش در لیگ برتر تنیس روی میز را تجربه می کند و هر تو تیم قهرمان شدند.

10 تا 14 آبان ماه تور جهانی آلمان برگزار شد و نوشاد عالمیان به همراه نیما برادرش در این پیکارها شرکت کردند که نوشاد در زیر 21 سال قهرمان شد به رتبه دوم رده بندی تورهای جهانی
زیر 21 ساله های جهان صعود کرد.

تور جهانی لهستان( 17 تا 21 آبان) آوردگاه بعدی نوشاد بود تا بتواند به مجموع امتیازاتش برای حضور در رقابتهای فینال تورهای جهانی اضافه کند، در این مسابقات وی موفق شد.
در رده سنی بزرگسالان به یک چهارم برسد و در زیر 21 سال هم سوم شد.

*************
فینال تورهای جهانی و حضور تاریخی نوشاد عالمیان
فینال تورهای جهانی یکی از معتبرترین مسابقات تنیس روی میز در جهان است که فقط 16 بازیکن برتر بزرگسالان و 8 بازیکن برتر امید که بیشترین امتیازات را در تورهای جهانی که در سال برگزار می شود کسب کرده باشند مجوز حضور دارند، نابغه تنیس روی میز ایران برای اولین بار در تاریخ ایران موفق شد به این مسابقات راه یابد، علامیان در این مسابقات با کسب 1750 امتیاز از تورهای جهانی که در سال 2013 برگزار شده بود به عنوان نفر دوم امیدها به فینال تورهای جهانی راه یافت، در این پیکارها مرد شماره تنیس روی میز ایران مقابل فرانزیسکا بازیکن آلمانی دو بار شکست خورد یک بار در مرحله گروهی و باز دوم در فینال و به این ترتیب عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

رقابتهای جام بین المللی فجر یک هفته پس از این مسابقات در ایران آغاز شد و نوشاد که بسیار خسته بود نتوانست مقابل حریف هندی خود که از نظر رنکینگ از وی بسیار پایین تر بود به پیروزی برسد و ناباورانه حتی به جمع چهار نفر هم نرسید و از دور رقابتها کنار رفت.
بر اساس این گزارش، رقابتهای رده بندی دسته برتر 24 بهمن ماه برگزار شد و نوشاد به دلیل اینکه قصد داشت در رقابتهای تور جهانی قطر شرکت کند در این مسابقات انصراف داد در غیاب وی برادرش بدون باخت به قهرمانی رسید.

دوم تا ششم اسفند رقابتهای تور جهانی قطر در دوحه برگزار شد این مسابقات آخرین آوردگاه بین المللی بود که نوشاد در سال 91 شرکت کرد عالمیان در نخستین بازی خود در مرحله حذفی برابر حریفی از دانمارک قرار گرفت اما شکست را مقابل وی پذیرفت و حذف شد.
عالمیان به علت رنکینگ بالای خود از حضور در مرحله مقدماتی معاف بود و به همین علت کار خود را به صورت مستقیم از مرحله حذفی آغاز کرد.

نوشاد به همراه برادرش نیما عالمیان قصد دارد در لیگ سال آینده به آلمان برود البته از تیم دوم آن کشور نیز پیشنهاد دارد با این حال هنوز مشخص نیست که نوشاد در ایران می ماند یا برای بازی در لیگ به آلمان خواهد رفت.

وی برای بالا ماندن و پیشرفت نیاز به تمرینات مخصوص و حریف تمرینی قوی تر از خود دارد و حضور در آلمان و یا هر کشور دیگری می تواند در پیشرفت عالمیان نقش عمده ای را ایفا کند./با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.