سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نجات 90 حادثه‌دیده توسط نجاتگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان آذربایجان‌شرقی گفت: طی 10 روز گذشته به 90 نفرحادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر خدمات داده شده که از این تعداد 44 نفر به مراکز درمانی و 46 نفر به صورت سرپایی درمان از خدمات امدادی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نوری افزود: از زمان اجرای سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی تا ششم فروردین امسال بیش از 217 هزار نفر از مسافران و هموطنان به چادرهای راهنمایی مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کرده و از خدمات متنوع فرهنگی و امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: طی 9 روز گذشته تعداد 10 هزار نفر برای اقامه نماز به خیمه‌های نماز هلال احمر مراجعه کرده و بیش از یک‌هزار و 860 نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره جسته‌اند و بیش از 100 هزار نسخه انواع بروشور و کتاب جامع ویژه طرح راهنمایی مسافران نوروزی در میان مراجعه کنندگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی به پروژه ویژه سحاب اشاره کرد و گفت: برای راهنمایی مسافران در مسیرهای کوتاه شهری جمعیت هلال احمر امسال اقدام به راهنمایی مسافران با دوچرخه کرده است که بیش از دو هزار و 120 نفر از مسافران در سطح استان با این روش به مکان‌های مورد نظر خود راهنمایی شده‌اند.

نوری تعداد خودروهایی که از خدمات ایستگاه‌های سلامت خودرو برخوردار شده‌اند را یک‌هزار و 920 دستگاه اعلام کرد و گفت: در این ایستگاه‌ها جوانان هلال احمر اقدام به رفع نواقص جزیی خودروها کرده و سفری راحت و امنی را برای مسافران رقم می‌زنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تعداد مراجعان به فضاهای دوستدار کودک و نوجوان را نزدیک به 3 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد 133 از هموطنان نیز با مراجعه به چادرهای هلال احمر اقدام به پرکردن فرم اهدا عضو کرده‌اند.

نوری به تشریح عملکرد نجاتگران شرکت کننده در طرح امداد و نجات نوروزی پرداخت و عنوان کرد: از 24 اسفند تا 6 فروردین، کل عملیات انجام شده توسط نجاتگران 59 مورد بوده که تعداد 181 نفر حادثه دیده داشتیم که از این تعداد 44 نفر به مراکز درمانی و 46 نفر به صورت سرپایی درمان و مابقی از سایر خدمات امدادی بهره‌مند شده‌اند./ع

 

برچسب ها: نجات ، توسط ، احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.