سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کرمي :

راهيان نور احياگران ارزش هاي دفاع مقدس هستند

سردارکرمي باحضور در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس گفت : راهيان نور احياگران ارزش هاي دفاع مقدس بوده و ابزاري براي نشان دادن وفاداري به آرمان هاي بلند امام و شهداست.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛  پايگاه خبري پليس، نيروهاي ولايت مدار يگان هاي ويژه ، بار ديگر در قالب کاروان هاي" راهيان سرزمين نور" جهت بازديد از مناطق دوران دفاع مقدس " شلمچه، دوکوهه، طلائيه و فاو "براي تجديد ميثاق با شهداء ، راهي مناطق عملياتي شدند.
 فرمانده يگان هاي ويژه ضمن حضور در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس در همين راستا گفت:خدا را شاکريم که ما را از موحدان امت پيامبر ختمي مرتبت قرار داد و در سايه ولايت الهي اهل بيت عصمت وطهارت ،جان دلمان را روشنايي بخشيد. انقلاب اسلامي را مسند هدايت و راه نجات مان و ولايت فقيه را رهبر و راهنمايمان در مسير کمال و حرکت به سوي قيام منتظر قرار داد .
 سردار کرمي اين حرکت نمادين فرهنگي را احياگر ارزش هاي دفاع مقدس توصيف کرد و افزود : عزت و افتخار امروز کشور مرهون جانفشاني ها و خون هايي است که شهيدان گرانقدر تقديم اسلام و انقلاب کرده اند و برماست که به درستي از اين گنجينه ها پاسداري کرده و پيام شان را به نسل هاي آينده منتقل کنيم.
وي تصريح كرد: اكنون كه تحت رهبري زعيم عاليقدر، حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) بيش از دو دهه از آن روزهاي حماسه و نور مي گذرد و با مدد و ياري تلاشگران اين عرصه هنوز عطر ايثار و شهادت به روح و جان، شيفتگان و فرزندان اين مرز و بوم در شرق و غرب و شمال و جنوب كشور مي رسد، در شرايط کنوني يکي از راههاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن و جنگ نرمي که عليه ارزش ها و مقدسات ما، به راه انداخته اند، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداست که اين پاسداري كمتر از شهادت نيست.
 وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در رابطه با تشکيل کاروان هاي راهيان نور اظهار داشت : ايشان تشکيل اين کاروان ها و اعزام اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان "نسل سوم" به اين مناطق را در خور ستايش و تمجيد مي دانند .
 سردارکرمي دفاع مقدس را گنجينه اي ارزشمند و تمام نشدني براي انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان دانست و تاکيد کرد : ارزش و بزرگي دوران مقدس هرگز فراموش نمي شود ، بلکه با گذشت زمان فضيلت آن هرچه بيشتر براي ما آشکارتر خواهد شد.
 اين مقام ارشد انتظامي اعزام کاروان هاي راهيان نور و حضور آحاد جامعه به ويژه نسل جوان "نسل سوم" را در مناطق عملياتي همانند بيمه کردن آنان در مقابل جنگ نرم عنوان کرد و افزود : عينيت سازي واقعيات جنگ تحميلي در ذهن و شخصيت جوانان ، تصوير زيبائي از جاودانگي مرداني است که براي حفظ ارزش ها و عقايد خود و لبيک به نداي ولي امرشان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برگ هاي زرين تاريخ پر افتخار جمهوري اسلامي شدند.
 وي در ادامه تصريح کرد: سفر معنوي - فرهنگي راهيان نور، هم زمان با فرا رسيدن سال جديد برگزار مي شود تا خانواده هاي ايراني به ويژه جوانان در فضائي آکنده از عشق به ميهن ، سال جديد را آغاز کنند و به برکت ياد و نام شهدا زندگي پربرکتي در سال پيش رو داشته باشند .
 فرمانده يگان هاي ويژه گفت : راهيان نور يک مقوله مقدس است، زائران با شور و شعفي وصف نشدني قدم در آن مي گذارند و در هر گام لب هايشان با عشق امام حسين عليه السلام و پيام حضرت زينب (س) متبرک مي شود و ابزاري براي نشان دادن وفاداري به آرمان هاي بلند امام و شهداست.
 وي افزود: راهيان نور حامل پيام هشت سال مقاومت ملت ايران در برابر استکبار جهاني ، مزدوران و استثمار گران و در جهت انتقال فرهنگ ايثار و پيروي از ولايت در تمام عرصه ها مي باشد.
 
سردار كرمي اذعان داشت :يادگاران هشت سال دفاع مقدس كه هر يک به نوبه خود جانفشاني ها کردند، نقشي بسيار موثر و بي بديل را براي اين نظام مقدس و انقلاب رقم زدند و کم نبودند عزيزان سبز پوش نيروي انتظامي، که در آن زمان به دعوت رهبرشان لبيک گفته و به ياري رزمندگان بسيجي، ارتشي و سپاهي شتافتند؛ به ويژه نيروهاي مخلص و خدايي لشکر 28 روح الله يگان هاي ويژه، همگام باهمه اقشار ملت فهيم به عنوان فرزندان رهبر کبير انقلاب اسلامي با اهداي هزاران شهيد و جانباز همچون سرداران شهيدي مانند حاج خدا کرم را پرورش دادند و هم اکنون نيز درسنگر ديگري به عنوان جنگ نرم بر عليه مستکبران، بدخواهان و بد فکران مقاومت مي کنند و خواهند کرد.
 سردار کرمي در خصوص يادمان هاي شهدا نيز گفت : يادمان هاي شهدا از بعد معنوي تحول عجيبي در انسان ها بوجود مي آورد و با حضور در اين يادمان ها، ارتباط قلبي قوي با خدا ، امام و شهدا برقرار مي شود .
وي هدف از حضور خود و کارکنان ولايت مدار يگان هاي ويژه ناجا در مناطق عملياتي دفاع مقدس را حس تکليف و اداي دين به امام و شهدا عنوان کرد و گفت : حضور در مناطق عملياتي دفاع مقدس تلنگري براي زائران است تا به خود آمده و فکر کنيم که شهدا چه تلاش ها و زحماتي را براي دفاع از کشور انجام داده اند و همه مردم ايران در قبال شهدا که با ايثار جان خود در راه کشور ، باعث آرامش ما شده اند مسئولند و در قيامت بايد پاسخگوي آنان باشند و ما با حضور خود در اين امر به وظيفه ديني و ملي خود عمل مي کنيم.
 كرمي در پايان تصريح کرد: بر خود واجب مي دانم تا از حضور ارزشمند و مساعي مسئولان و کارکنان در برگزاري اردوهاي راهيان نور كه بدون ترديد عمق بخشي به تهديدات و فرصت ها، عزت بخشي و تقويت غرور ملي، اعتباربخشي به مدافعان و گل گشتي آسماني در ديار شقايق ها هست، صميمانه تشكر و قدرداني نمايم. اميد است، همواره در اين راه مقدس، ثابت قدم و در انتقال فرهنگ ارزشمند جهاد، شهادت و ايثار به نسل آينده نيز موفق و مويد بوده و رهرو رهنماي اين راه روشن باشيم . انشاءالله  

برچسب ها: راهیان ، نور ، احیاگران ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.