سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/در طرح اسکان مسافران نوروزی

رودهن اول شد

بخشدار رودهن گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی، بخش رودهن تا امروز(11 فروردین ) با اسکان 5074 نفر مقام نخست را در استان تهران را از آن خود نمود و شهرهای دماوند با 3964 نفر، فیروزکوه با 3439 نفر و پاکدشت با 3416 نفر اسکان رتبه های دوم تا چهارم را در استان تهران کسب کردند.

 

رضا طاهر خانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که این تعداد به بیش از هشت هزار نفر تا پایان نوروز92 برسد افزود: این در حالی است که رودهن در ایام نوروز سال 91 در حدود چهار هزار نفر را اسکان داده بود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تردد مسافران در رودهن وافزایش تقریبا دو برابری آن نسبت به سال گذشته علاوه هفت مدرسه از پیش تعیین شده، از مساجد و حسینه های سطح بخش رودهن نیز جهت اسکان مسافران نوروزی کمک گرفته شد.

طاهر خانی با اشاره به موقعیت شهر رودهن در استان تهران گفت: شهر رودهن در ابتدای جاده های ترانزیتی و بین المللی هراز و فیروزکوه قرار گرفته که استان تهران را به استان مازندران و سمنان متصل می نماید و همچنین محل تردد بسیاری از زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می باشد که همین مساله موقعیت رودهن را در استان تهران و حتی کشور دو چندان کرده است.

وی از حجم بالای تردد مسافران در جاده های هراز و فیروزکوه خبر داد وگفت: خوشبختانه با حضورعوامل دلسوز راهداری وپلیس راه مشکل خاصی در تردد مسافران بوجود نیامد و همچنین شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تخلفات رانندگی نسبت به سال گذشته بودیم.

بخشدار رودهن بابیان اینکه در از روز 25 اسفند ماه 91 ستاد تسهیلات نوروزی بخش رودهن راه اندازی شد گفت: پایگاه های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در سه نقطه از سطح بخش رودهن واقع در در جاده هراز، جاده فیروزکوه و ورودی شهر رودهن و ایستگاه های نیروی انتظامی و پلیس راهور در ورودی شهر و جاده هراز جهت آرامش و امنیت مسافران راه اندازی شده و تا 15 فروردین نیز مستقر می باشند.

وی همچنین از خدمات مناسب ایستگاه میراث فرهنگی و گردشگری در شهر رودهن در ایام نوروز خبر داد و گفت: میراث فرهنگی و گردشگری با در اختیار گذاشتن بروشورهای فرهنگی و گردشگری و اقلام فرهنگی، نسبت به معرفی و راهنمایی منطقه به مسافران اقدام نمودند.

بخشدار رودهن همچنین درباره تعداد گردشگران نوروزی شهر رودهن گفت: تقریبا دو سوم مسافران اسکان یافته در شهر رودهن از اماکن تفریحی و تاریخی و زیارتی این بخش دیدن نمودند که جمعیتی در حدود 3300 نفر ا تشکیل می دهند.

طاهر خانی در پایان از زحمات شبانه روزی عوامل ستاد تسهیلات نوروز شهر رودهن،آموزش و پرورش، شهرداری های رودهن و آبعلی، نیروهای انتظامی ، هلال احمر ،اورژانس، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و مراکز درمانی بخش رودهن تقدیرو تشکر گفت: با توجه به پایان تعطیلات در ایام نوروز شاهد بازگشت مسافران و حجم بالای تردد خودروها در بخش رودهن و جاده های هراز و فیروزکوه خواهیم بود که ستاد تسهیلات نورزی بخش رودهن که در مرکز شهر و در پارک سردار جنگل مستقر شده است آمادگی کامل برای اسکان و ارائه خدما ت لازم به مسافران عبوری را دارد.

شایان ذکر است شهر رودهن در نوروز 91 بعد از شهر چالوس در استان مازندران دومین شهر پر تردد کشور شناخته شد که پیش بینی می شود این رتبه امسال نیزحفظ شود./ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.