سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخم مرغ عامل حفظ بقا!

یکی از باورهای غلطی که درباره تخم مرغ وجود دارد این است که کلسترول خون را افزایش می دهد و باعث حمله قلبی می شود.

ندا خوانساری مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه مطالعات زیادی ثابت کرده اند که خوردن تخم مرغ حتی بیش از یک عدد در روز در بسیاری از مردم بدون ارتباط جنس، سن و نژاد آنها باعث افزایش کلسترول خون نشده و حتی برای قلب نیز می تواند مفید باشد.
 
وی تصریح کرد: تغذیه با تخم مرغ نه تنها نسبت HDL: LDL که مهمترین شاخص برای تعیین احتمال خطر بیماری های قلبی است را تغییر بسیار کمی می دهد و نه تنها بر روی احتمال بروز بیماری های قلبی- عروقی اثری ندارد بلکه باعث کاهش پاسخ های التهابی در بدن می گردد.
 
وی افزود: آنچه که در تولید کلسترول خون در بدن نقش دارد اسیدهای چرب اشباع به ویژه نوع ترانس است و نه کلسترول های غذایی، در تخم مرغ تنها یک سوم اسیدهای چرب آن از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در اثر خوردن تخم مرغ در بدن تولید می شود از نوع HDL ( کلسترول خوب ) و LDL کم آتروژنیک است.
 
وی خاطر نشان کرد: تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی به طور غیر مستقیم باعث کاهش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی می شوند، مصرف مقادیر زیادی از این غذاها 20 درصد خطر فوت در اثر حمله قلبی را کم می کند.
برچسب ها: تخم مرغ ، کلسترول ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.