سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هجوم آفت های گیاهی به مزارع در آفریقا

هجوم انبوهی از ملخ های مهاجر به ماداگاسکار کشوری جزیره ای واقع در خیابان هند در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا موجبات نگرانی مسئولین این کشور را برای مقابله با آن فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، به گفته مقامات محلی هم اکنون حدود نیمی بیشتر از ماداگاسکار را فرا گرفته است.

به گزارش این خبرگزاری این کشور با جمعیتی تقریبی 22 میلیون نفر است که حمله ملخ ها به این کشور به بخش های کشاورزی و دامداری زیان جدی وارد کرده است و به گفته مسئولین 60 درصد از مردم این کشور با گرسنگی مواجه خواهند شد به گفته مسئولین به نقل از این خبرگزاری برای جلوگیری از این وضع و مقابله با آن به حدود 22 میلیون دلار کمک اضطراری نیاز است.

همچنین اگر اقدامات جدید و به موقع صورت نپذیرد تا ماه سپتامبر 2013 میلادی، دسته های ملخ حدود دو سوم این کشور فقیر را فرا خواهد گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: آخرین بار که این کشور مورد جمله ملخ ها قرار گرفت در دهه 1950 میلادی بوده است که 17 سال طول کشید بنابراین اگر کاری صورت نپذیرد این مورد می تواند بر اساس شرایط موجود بین پنج تا 10 سال طول بکشد.

برآورد می شود که حدود 85 درصد مردم ماداگاسکار در روز درآمدی کمتر از یک دلار دارند./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.