سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايگاه گوياي 141 آماده پاسخگويي به مراجعه کنندگان به طور 24 ساعته است

سازمان راهداري کشور با راه اندازي مرکز مديريت راههاي کشور در سه سال گذشته توانسته تاکنون 392 دوربين و 955 دستگاه تردد شمار را در جاده‌هاي کشور نصب کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري کشور در بازديد مسئولان ستاد تسهيلات نوروزي از مرکز مديريت راههاي کشور گفت: مرکز مديريت راههاي کشور در سه سال قبل به منظور بررسي ميزان تردد در راههاي کشور به بهره‌برداري رسيد که در حال حاضر اين مرکز در 28 استان کشور با حدود 392 دوربين و 955 دستگاه تردد شمار و 70 دستگاه هواشناسي جاده‌اي در نقاط مختلف جاده‌هاي کشور در حال خدمت‌رساني و بررسي ميزان تردد و ترافيک جاده‌هاي کشور شده است.

افندي زاده تصريح کرد: در اين مرکز سعي شده اطلاعاتي که به اين مرکز منتقل مي‌شود بلافاصله به دوربين‌هاي مراکز استان‌ها منتقل شود تا سازمان‌هاي راهداري استان‌ها بتوانند از اين اطلاعات به نحو احسن براي بررسي ميزان تردد در محورهاي مراصلاتي استان‌هاي خود استفاده کنند.

افندي‌زاده گفت: پايگاه گوياي اطلاع رساني 141 به طور 24 ساعته آماده پاسخگويي به مسافران است تاکنون حدود بيش از 22 هزار مراجعه کننده در ايام تعطيلات نوروز يعني از 24 اسفند تاکنون را داشتيم که اين ميزان بعضا در فصولي مانند زمستان به حدود 30 تا 35 هزار مراجعه کننده هم رسيده است.

وي تصريح کرد: هموطنان مي‌توانند با مراجعه به سايت www.iran141.ir از آخرين وضعيت ترافيکي راهها به صورت آنلاين باخبر شوند.

ضمن آن‌که مي‌توانند عدد 141 را به شماره پيامک 1000141 ارسال تا اطلاعات مربوط به جاده‌هاي کشور را دريافت کنند.

هم چنين تلفن گوياي سازمان راهداري کشور 141 و شماره ديگر آن 88925252 همواره به صورت 24 ساعته آماده پاسخگويي به مسافران به ويژه در ايام تعطيلات نوروز است.

در ادامه اين بازديد اماني مدير مرکز راههاي کشور با بيان اين که در حال حاضر مرکز مديريت راههاي کشور داراي 41 شعبه در 28 استان کشور است گفت: از مجموع اين تعداد شعبه 13شعبه مستقر در مراکز استان‌ها هستند ضمن آن‌که از ابتداي سال 91 تاکنون 16 شعبه جديد به بهره‌برداري رسيده که فقط شعبه مربوط به استان کهکيلويه و بوير احمد تا پايان فروردين ماه سال 92 به بهره‌برداري نهايي خواهد رسيد.

اماني تصريح کرد: در اين مرکز کل دلتاهاي موجود در سراسر کشور توسط مرکز مديريت راههاي کشور مديريت شده و اطلاعات به ادارات راه و شهرسازي منتقل مي‌شود.

وي افزود: از ابتدا تاکنون نزديک به 137 هزار مراجعه کننده به اين مرکز داشتيم و پاسخگويي از طريق اپراتور مربوطه کاملا به صورت 24 ساعته است ضمن آن که سامانه اطلاع رساني پيامک 1000141 و تلفن گوياي 141 همان طور که گفته شد به طور 24 ساعته آماده پاسخگويي به هموطنان است در کنار آن به منظور بحث انتقاد و پيشنهاد توسط هموطنان عزيز شماره تلفن گوياي 2141 آماده دريافت انتقادات و پيشنهادات مردم است.

وي تصريح کرد: سامانه مديريت ناوگان FMS که به منظور بررسي ميزان تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌اي راه‌اندازي شده از طريق GPRS قابل رهگيري و کنترل است.

مدير مرکز راههاي کشور ادامه داد: در سال گذشته 58 گردنه کشور مجهز به سامانه هواشناسي جاده‌اي با همکاري سازمان هواشناسي کشور براي بررسي وضعيت آب و هواي گردنه‌هاي کشور از نظر ميزان بارش و رطوبت شدند.

اماني با بيان اين که نقشه‌هاي ترافيکي راههاي کشور به صورت برخط هستند عنوان کرد: اين سامانه قبل از اسفند ماه توسط وزير راه و شهرسازي افتتاح شد که اطلاعات را در خصوص ترافيک جاده‌ها به صورت برخط جمع آوري و در اختيار مسئولان قرار مي‌دهند.

اماني افزود: از ابتداي طرح سفرهاي نوروزي يعني 24 اسفند ماه تا اين لحظه نسبت به سال گذشته ميزان ترددها 12 درصد رشد داشته و بيشترين آمار تردد مربوط به 8 فروردين ماه است.

وي در خصوص بيشترين ميزان تردد در محورهاي مراصلاتي کشور گفت: اين آمار مربوط به آزاد راه تهران کرج، کرج تهران ، قم تهران و مرودشت فارس است ضمن آن که بيشترين تردد در استان‌هاي البرز ، مازندران، گيلان، فارس است.

**ثبت 61 ميليون اقامت شبانه روزي تا روز گذشته

جهانيان رئيس ستاد تسهيلات نوروزي در ادامه بازديد از مرکز مديريت راههاي کشور گفت: براساس آمار جمع آوري شده تا روز گذشته نزديک به 61 ميليون اقامت شبانه روزي ثبت شده که اين رقم نشان‌دهنده رشد قابل توجه سفر در تعطيلات نوروزي امسال نسبت به سال گذشته دارد.

جهانيان ادامه داد: امسال در تعطيلات نوروز شاهد افزايش مسافرت به استان‌هاي غرب کشور و استان‌هاي مرکزي مانند يزد و کرمان نسبت به سال‌هاي گذشته بوديم که اين موضوع بيانگر توجه مردم به استان‌هاي کم گردشگر براي بازديد از جاذبه‌هاي توريستي اين استان‌ها دارد.

براين اساس ما شاهد رشد 37 درصدي مسافرت به مناطق کم‌تر شناخته شده در نوروز 92 هستيم.

رئيس ستاد تسهيلات نوروزي کشور با بيان اين که در بحث سفر به مناطق کم‌تر شناخته شده شاهد رشد 90 درصدي مسافرت به اين مناطق هستيم تصريح کرد: امسال گردشگري دريايي از رشد 67 درصدي برخوردار بوده اين در حالي است که در هيچ کجاي دنيا سابقه مسافرت بيش از 50 ميليون نفر طي 20 روز وجود ندارد که اين رکورد در کشور ما امسال به ثبت رسيده است./س
برچسب ها: پایگاه ، گویا ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.