سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابعاد تازه اختلافات آمريکا و چين درباره حملات سايبري

جنگ سايبري آمريکا و چين در ماههاي اخير شدت بيشتري پيدا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني  پرس تي وي، مقامات چين اعلام کرده اند به محدوديتهاي سايبري که آمريکا اعمال کرده است اعتراض دارند اما مقامات واشنگتن مي گويند اين اقدامات براي محافظت از زيرساختهاي اساسي آمريکا در مقابل حملات سايبري است. آمريکا اعلام کرده است امنيت سايبري را جدي مي گيرد و درواقع، تامين امنيت در فضاي مجازي اينترنت يکي از اولويتهاي اصلي در زمينه امنيت ملي آمريکا است. مقامات آمريکا، چين را به هک کردن صدها هزار رايانه دولتي در آمريکا به منظور سرقت اطلاعات متهم کرده اند. 
باب بالدوين کارشناس آمريکايي در اين خصوص گفت:« کاملا روشن است که هکرها از مدتها قبل در شبکه هاي مهم رايانه اي آمريکا حضور داشته اند و توانسته اند اطلاعات بسيار زيادي را به سرقت ببرند.»
بخش زيادي از حملات هکري عليه آمريکا از چين منشاء گرفته است. آمريکا مي خواهد اين حملات سايبري را با اعمال محدوديتهايي عليه چين محدود کند. به گفته مقامات آمريکا، چين عامل اصلي حملات سايبري به آمريکا است. البته مقامات چين اين اتهامات را رد مي کنند. اما مقامات وزارت دفاع آمريکا(پنتاگون) مي گويند رايانه هاي سازمانهاي دولتي و شرکتهاي بزرگ مرتبط با سازمانهاي دولتي در آمريکا بارها هدف حملات قرار مي گيرند تا اطلاعات آنها به سرقت برود. به گفته منابع مطلع، آمريکا در تلاش است عليه شرکتهاي چيني فعال در زمينه فناوري ها محدوديتهايي اعمال کند تا از ورود محصولات آنها به داخل آمريکا که از طريق آن، جاسوسي سايبري ممکن مي شود جلوگيري شود.
کريستن تاد کان از فعالان آمريکايي در اين خصوص گفت:« ما هرکاري هم که انجام بدهيم نمي توانيم مانع وقوع زمين لرزه يا سونامي يا سيل باشيم. به همين قياس، ما نمي توانيم از وقوع حملات سايبري جلوگيري کنيم که يک مرحله از ما جلوتر است.»
ژنرال کيث بي الکساندر رئيس سازمان امنيت سايبري آمريکا در اين خصوص  گفته است:« سازمان امنيت سايبري آمريکا بايد اختيارات مشخصي براي جلوگيري از حملات سايبري داشته باشد و بايد قوانين مربوط به اين مسئله کاملا روشن باشند.»
اين درحالي است که مقامات چيني مي گويند آمريکا عامل اصلي حملات سايبري عليه چين و کشورهاي ديگر است و برخي از مخربترين ويروسهاي رايانه اي جهان را طراحي مي کند. درحاليکه آمريکا در تلاش است با اعمال تحريم عليه برخي کالاهاي پيشرفته چيني براي مقابله با حملات سايبري چين گامهايي بردارد، مقامات آمريکايي از جمله شخص باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در زمينه تامين امنيت سايبري با مقامات چيني رايزني هايي انجام داده اند. يکي از موضوعات مطرح در سفر اخير جک لو وزير خزانه داري آمريکا به چين و گفتگو با مقامات پکن نيز همين مسئله بود.






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.