سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رییس بسیج سازندگی :

در حوزه امنیت سلامت در نیمه راه هستیم

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: با وجود کارهای خوب در حوزه امنیت سلامت، اما در این مسیر در نیمه راه هستیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سردار مجید خراسانی روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه تنظیم سامانه جمع آوری و بازاریابی طرح های اقتصاد مقاومتی 10 استان کشور در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله آسیب ها در این حوزه وجود حجم سنگینی از تئوری ها و بحث های کلی که عملیات اجرایی آنها محقق نشده و از سویی فاصله دانشگاه و اجرا ، عدم اجرای کامل چرخه از تولید تا بازاریابی می باشد.

وی افزود : بدین منظور مطالعات این 12 طرح با نگاه به این آسیب ها و نیز الگو سازی انجام شده که محور تحقق آنها تقویت روحیه جهادی است.

وی در توضیح این طرح ها گفت : طرح افزایش تولید مرغ سنتی از 50 میلیون قطعه به 100 میلیون قطعه در سال جاری یکی از این طرح ها است که نه در رقابت و یا برای تضعیف تولید مرغ صنعتی که هم اینک در کشور بالغ بر یک میلیارد قطعه می باشد بلکه افزایش امنیت غذایی است.

وی اظهار داشت : تلاش می شود زیرساخت ها به گونه ای فراهم شود که مردم بتدریج خود به سراغ پرورش مرغ در منازل ، حاشیه روستاها و شهرها بروند که خود کاهش وابستگی در نژاد و دان و سایر موارد را در پی دارد.

وی توسعه شیلات را که هم اینک حدود 100 هزار تن در سال است به دو برابر از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود : 500 هزار چاه در کشور وجود دارد که اگر در کنار 10 درصد آنها حوضچه های 100 متر مربعی پرورش ماهی ایجاد شود، محصول ما رشد ارزشمندی خواهد داشت.

وی گفت : برنامه ریزی شده تا حد امکان تسهیلات بصورت غیر نقدی و در قالب ابزار آلات و امکانات مورد نیاز این تولیدات به افراد داده شود.

وی افزود : برای این طرحها 13 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای اجرای ان طی امسال سه هزار میلیارد ریال آن توسط سازمان بسیج سازندگی تامین شده است.


برچسب ها: رییس ، سازمان ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.