سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر بهترین ورزشگاه های فوتبال

ورزشگاه های مطرح جهان آن هایی هستند که چمن مطلوبی دارند و با توجه به استانداردهای برتر و جدید ساخته شده اند که مروری بر چند ورزشگاه مهم با چمن بسیار با کیفیت، خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه های بسیار خوبی درسطح جهان وجود دارند که از استانداردهای بسیار خوبی نیز برخوردارند. ورزشگاه هایی که از هر نظر به صورت اصولی ساخته شده اند و چمن بسیار مطلوبی  نیز دارند. از جمله برترین ورزشگاه های فوتبال می توان به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اشاره کرد.

ورزشگاه 85 هزار نفری رئال مادرید از جمله بهترین چمن ها  را دارد و ابعاد آن 107 در 72 می باشد و در شهر مادرید قرار دارد.

وقتی سرتاسر این ورزشگاه را هواداران پر می کنند صحنه بسیار زیبایی به وجود می آورد.
 یکی دیگر از ورزشگاه های برتر ورزشگاه یوونتوس است که با هزینه بالای 120میلیون یورو ساخته شد و در شهر تورین قرار دارد. گنجایش این ورزشگاه 41 هزار نفر است و ابعاد آن 105در 86 می باشد.

ورزشگاه امارات نیز که مالک آن باشگاه آرسنال است و البته در شهر لندن قرار دارد یکی از بهترین چمن ها  را دارد. گنجایش این ورزشگاه 60هزارو161 نفر است و ابعاد آن 105 در 68 متر است.ورزشگاه مشهور نوکمپ نیز از دیگر ورزشگاه های فوتبال با چمن مطلوب است که در شهر بارسلون و برای باشگاه بارسلونا است.

گنجایش این ورزشگاه در حدود 100هزار نفر است و ابعاد آن 105در 68 است.

ورزشگاه نوربرگ در همین شهر نوربرگ نیز از جمله ورزشگاه هایی است که چمن یکدست و خوبی دارد. گنجایش این ورزشگاه 49 هزارو548 نفر و ابعاد آن 105 در 68 است.

ورزشگاه ولتیز آره نا در شهر گلزن کرشن نیز از جمله بهترین و با کیفیت ترین چمن ها را دارد که مالک آن شالکه 04 است و گنجایش آن حدود 78 هزار نفر است و ابعاد آن نیز 105 در 68 متر است.

ورزشگاه پارک دوپرنس در شهر پاریس نیز با 49 هزار نفر گنجایش و ابعاد 105 در 68 چمن خوبی دارد و البته بسیار قدیمی است.

ورزشگاه الاتحاد در شهر منچستر نیز با 60هزار نفر گنجایش و ابعاد 105 در68 چمن بسیار خوبی دارد که بازی های فوتبال را نیز جذاب تر می کند.

چمن های استفاده شده در ورزشگاه ها به طور کلی بر روی نحوه بازی فوتبالیست ها تاثیر زیادی دارد. اگرچه شاید هزینه زیادی برای تولید و نگه داشتن و محافظت کردن از چمن های مصنوعی صرف می شود ولی نتیجه آن نیز بسیار چشمگیر خواهد بود.

چمن های مصنوعی از متداول ترین نوع چمن های مورد استفاده در فوتبال می باشند که در کنار هزینه بالا به حفظ و نگه داری و بازسازی نیز نیاز دارند.

ورزشگاه های پرشعاری توسط باشگاه های برتر و اسپانسرهای ؟ به راه انداخته شده است که همین ورزشگاه های مجهز دیدارهای جالب و پرهیجان فوتبال را رقم می زنند.

این 8 ورزشگاه نیز تنها نمونه های کمی از ورزشگاه هایی با بهترین چمن هستند که البته تعداد آن ها در سطح جهان کم نیست./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
معلومه ورزشگاه نیو کمپ بهتره