سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجسمه الاکلنگ در شهر تهران نصب شد

طراحی الاکلنگ و نصب آن در یکی از بوستان های تهران توسط هنرمندی بیانگر توجه به علم و دانش است.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، حسین تک زارع درباره مجسمه الاکلنگ که در بوستان حکیم واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه بعد از بزرگراه چمران نصب شده است، افزود: در این کار یک الاکلنگ وجود دارد که یک انسان سنگین و یک کودک در آن طراحی شده است.
 وی ادامه داد: برخلاف همیشه این بار انسان چاق و سنگین با فیگور خاص در بالای الاکلنگ قرار دارد و کودک کم وزن که در دستش کتابی دارد به زمین نزدیکتر است.
 این هنرمند با اشاره به اینکه جنس مجمسه اش از فایبرگلاس و فلز است، تصریح کرد: ایده این کار مربوط به حالت های تعادل در مجسمه سازی است.
 تک زارع با اشاره به اینکه کودک با در دست داشتن کتاب سنگین تر از یک فرد چاق است، اعلام کرد: این طرح بیانگر توجه به علم و دانش و مطالعه است که سنگینی هر فردی به میزان علم و دانش اوست.
 وی با بیان اینکه طول مجسمه 5 متر و ارتفاع آن 3 و 1 متر است، گفت: کودک با لباس های رنگی و شاد و انسان چاق به رنگ خاکستری است الاکلنگ نیز به سمت کودک رنگی است.
 تک زارع با اشاره به اینکه 12 سال سابقه فعالیت در حوزه مجسمه سازی دارد،خاطرنشان كرد : همواره تلاش کردم تا تمامی طرح هایم دارای معنا و مفهوم باشد در این کار نیز با بر هم زدن تعادل در الاکلنگ و استفاده از رنگ‌های متنوع به دنبال انتقال معانی خاصي است./جم
برچسب ها: الاکلنگ ، نصب ، بوستان ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.