سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی جنجالی رادیو و تلویزیون در دی ماه 91؛

کشف جسد مجری صدا و سیما در منزلش

نیما نهاوندیان مجری برنامه ورزش از نگاه دو بر اثر خونریزی مغزی در منزلش درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در دی ماه سال گذشته، رادیو و تلویزیون با اتفاقات خوب و بد همراه بود.
بنابراین گزارش اولین رویداد مهم این ماه کشف جسد مجری صدا و سیما در منزلش بود.
نیما نهاوندیان مجری برنامه های "دورخیز"، "توپ طلایی" و "ورزش از نگاه دو" بر اثر خونریزی مغزی درگذشت.
از دیگر رویدادهای مهم این ماه حذف شبکه پرس تی وی و هیسپان تی وی از ماهواره هیسپاست بود که شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره ای هیسپاست،‌ شبکه های انگلیسی و اسپانیایی زنان ایران را از فهرست پخش ماهواره ای خود در اسپانیا و آمریکای لاتین حذف کرد، پیرو این خبر عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد اجاره ماهواره، راهکاری جدید برای مقابله با قطع شبکه های ایرانی است.
همچنین کمیته حقوق بشر اسلامی تحریم علیه شبکه "هیسپان تی وی" را محکوم و این عمل را مصداق بارزی از نقض حقوق بشر و نداشتن آزادی بیان دانست.
در اولین روز از دی ماه، رادیو فصلی مهر بعد از سه ماه فعالیت جای خود را به رادیو فصلی بهمن داد، همچنین در این روز شبکه تماشا پخش آزمایشی خود را آغاز کرد.
رویداد دومین روز ای این ماه پخش تله فیلم های دومین جشنواره جام جم از شبکه سه و ساخت انیمیشن با لهجه شیرازی بود.
از اتفاقات دیگر دی ماه می توان به امضای تفاهم نامه همکاری میان رادیو قرآن و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، قرار گرفتن شبکه الکوثر روی ماهواره آتلانتیک برد 7، نشست مشترک دبیر جشنواره فیلم فجر با معاون صدای رسانه ملی، آزاد شدن خبرنگار سحر، پخش فیلم های تلویزیونی حوادث سال 88 اشاره کرد.
دیگر رویداد مهم این ماه اعلام حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از روز جهانی رادیو بود و سازمان یونسکو سال گذشته در سی و ششمین مجمع عمومی خود روز 13 فوریه را به عنوان روز جهانی رادیو به ثبت رساند.
همچنین در نهمین روز از این ماه رویدادهای دیگر همچون غیبت مهران دوستی در برنامه "کافه رادیو"، سراسری شدن شبکه "تماشا" و "سلامت" پس از ماه صفر رخ داد.
رئیس رسانه ملی طی حکمی مجید زین العابدین را به سمت دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما منصوب کرد. همچنین غلامحسین الهام نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد.
از دیگر رویدادهای دی ماه انتخاب نخستین رئیس دانشگاه صدا و سیما از جانب ضرغامی، راه اندازی رسمی تلفن گویای اعلام برنامه های تلویزیون، پیام تسلیت صدا و سیما به مناسبت رحلت آیت الله مجتبی تهرانی و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه سینمایی "هفت"بود.
از اتفاقات اواسط دی ماه می توان به منصوب شدن مدیر شبکه سه برای سریال های طنز جشنواره جام جم، نایل ست پخش شبکه العالم را قطع کرد، تعطیلی برنامه زاویه بخاطر درگیری لفظی مجری با مهمان برنامه، عیادت ضرغامی از رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما و تشکر ستاد کل نیروهای مسلح از رسانه ملی به خاطر نشر فرهنگ دفاع مقدس بود.
در روزهای پایانی دی ماه رویدادهایی همچون انتخاب شدن کامبیز اخوان صفا به سمت مدیریت شبکه تماشا، پوشش رادیویی طرح پیاده روی زائران امام رضا(ع)، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)، آغاز جشنواره تئاتر فجر با اجرای رادیو تئاتر،تقدیر وزیر آموزش و پرورش از فیلم "کلاس سوم ب" تلویزیون و رسانه ملی،‌برگشتن جمعه ایرانی پس از دو ماه تعطیلی این برنامه، راه اندازی سایت شبکه پویا،
معاون سیما گفت: سازندگان آثار برتر جشنواره جام جم حمایت می شوند، بود.
همچنین دیگر رویداد مهم این ماه درگذشت محمد بیگلری پور بود، وی پیشکسوت موسیقی و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما در پی ابتلا به سرطان در بیمارستان درگذشت.
بیگلری پور 67 سال سن داشت، این هنرمند از پرتلاش ترین آهنگسازان کشور بود که بعد از انقلاب بیش از 1240 قطعه موسیقی ساخت که سمفونی "انقلاب"، "ایران"، "حضرت محمد(ص)" از جمله آثار بیگلری پور بود./ي2

گزارش از طاهره خطیبی.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.