سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

هشدار در خصوص هرگونه بوته کنی بویژه گونه مرتعی کرفس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، در خصوص هرگونه بوته کنی بویژه گونه مرتعی کرفس در استان چهارمحال و بختیاری به مسافران و گردشگران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

خسرو عبداللهی، با بیان اینکه بوته کنی و مشارکت در امر تهیه، انتقال و توزیع گونه مرتعی کرفس تخلف است افزود: با متخلفان برخورد قانونی و قضایی می شود.

وی، با بیان اینکه به دلیل برداشتهای غیر مجاز و غیر اصولی، این گونه گیاهی در استان چهار محال و بختیاری در حال انقراض است اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار گونه گیاهی در مراتع استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است و به دلیل بهره برداری غیر مجاز و غیر اصولی، سالانه 10 هزار هکتار از مرتعهای استان چهارمحال و بختیاری تخریب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 32 هزار خانوار بهره بردار مازاد بر ظرفیت مراتع استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در حالی که مراتع استان چهارمحال و بختیاری، تنها ظرفیت دو هزار خانوار بهره بردار را دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: طرح غنی سازی کرفس در 806 هکتاراز رویشگاههای استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

علی محمد محمدی افزود: این طرح در دو سامانه عرفی روستاهای چین و تلو، با هدف حفظ این گونه ارزشمند طبیعت به روش بذرپاشی به اجرا درآمده است.

کرفس، در مناطق بالای دو هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا رویش دارد و به لحاظ عطر و خوش طعمی منحصر به فرد، از خوش خوراکی بالایی برخوردار است. /س

برچسب ها: بوته کنی ، کرفس ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.