سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

استقبال بي‌نظير گرشگران غيرمشهدي از هنر فيروزه‌تراشي در خانه ملك مشهد

معاون صنايع‌دستي ميراث فرهنگي خراسان‌رضوي گفت: در ايام تعطيلات نوروزي امسال به طور متوسط روزانه 300 نفر گردشگر غيرمشهدي از خانه ملك بازديد مي‌كنند كه رقم رضايت بخشي است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، حسين خواجه بيدختي با اشاره به استقبال بي‌نظير گردشگران غيربومي از مراكز صنايع دستي و بازارچه‌هاي سنتي خراسان‌رضوي اظهار كرد: زائران و گردشگران در ايام تعطيلات نوروزي امسال استقبال قابل قبولي از مراكز ارائه صنايع دستي و بازارچه‌هاي سنتي داشته‌اند.

وي افزود: بيشترين فروش و استقبال از صنايع دستي و هنرهاي سنتي در مشهد متعلق به موزه باغ نادري و آرمگاه فردوسي است.

بيدختي با بيان اينكه فروش صنايع دستي در ايام نوروز 92 رضايتمندي هنرمندان را به همراه داشته، خاطرنشان كرد: خانه ملك به عنوان مركز آفرينش هنرهاي سنتي مشهد مطرح بوده و علاقه‌اي نداريم به مركز تجاري تبديل شود.

وي ادامه داد: در خانه ملك به ارائه هنرهاي سنتي و صنايع دستي نفيس پرداخته‌ و بيشتر با نگاه ترويج فرهنگ هنر سنتي و اصيل آثار هنرمندان صنايع دستي و سنتي در معرض ديد علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان‌رضوي از برگزاري نمايشگاه صنعت فيروزه تراشي در خانه ملك مشهد خبر داد و گفت: در خانه ملك مشهد مجموعه‌اي حدود 12 صنعتگر به ارائه هنر فيروزه ‌تراشي پرداخته كه با استقبال بي‌نظير گردشگران مواجهه شده است.

بيدختي يادآور شد: در ايام تعطيلات نوروزي امسال به طور متوسط روزانه 300 نفر گردشگر غيرمشهدي از خانه ملك بازديد مي‌كنند كه رقم رضايت بخشي است.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان‌رضوي با اشاره به پرطرفدارترين هنرهاي سنتي در خراسان‌رضوي اظهار كرد: براساس بازديد گردشگران و علاقه‌مندان هنرهاي سنتي و صنايع دستي، زيورآلات و جواهرات سنتي نخستين اولويت انتخاب علاقه‌مندان شناخته شده است.

وي با اشاره به فعاليت و جذب گردشگر در مراكز صنايع دستي شهرستان‌هاي خراسان‌رضوي، گفت: اكثر شهرستان‌هاي استان با استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي خود توانسته‌اند آثار نفيسي را در حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي به گردشگران و علاقه‌مندان ارائه دهند.

بيدختي افزود: وجود شاخصه رقابت ميان شهرستان‌ها سبب توجه جدي به مسئله كيفيت ارائه آثار صنايع دستي و هنرهاي سنتي به گردشگران شد.

معاون صنايع‌ دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان‌رضوي اظهار کرد: پروژه اميد در خيابان شيرازي منتهي به حرم مطهر رضوي به رغم پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته به دليل تبليغات اندك اسقبال چشمگيري از اين مركز صورت نگرفته است.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir و سامانه پيامكي 3000611 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: معاون ، مشهد ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.