سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری:سالی پرترافیک برای فوتبال ساحلی کشور پیش رو داریم

با داشتن لیگ حرفه ای، تاثیر مستقیم آن روی تیم ملی فوتبال ساحلی بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران شهریاری درباره اینکه کمیته و دپارتمان فوتبال ساحلی چه برنامه های جدیدی نسبت به فصل قبل برای آن در نظر گرفته است گفت: ما سعی داریم لیگ برتر فوتبال ساحلی را حرفه ای کنیم چرا که با داشتن لیگ حرفه ای، تاثیر مستقیم آن روی تیم ملی فوتبال ساحلی بیشتر می شود. پس از پایان یافتن لیگ برتر فوتبال ساحلی فصل 92-91 مکاتباتمان را با مدیران کل ورز ش و جوانان ، هیاتهای فوتبال استانها و باشگاهها آغاز کردیم و طی چندین نامه ارسالی از آنان درخواست کردیم که نواقص ورزشگاههای ساحلی را براساس استانداردهایی که برای ورزشگاههای فوتبال ساحلی تعریف کردیم برطرف کنند. البته نمایندگان ما بازدیدی قبل از لیگ از ورزشگاهها خواهند داشت و نسبت به فصل قبل سخت گیری بیشتری خواهد شد چراکه این 4 ماه فرصت مناسبی بود که باشگاهها نواقص موجود را برطرف کند و امیدواریم از فصل 93-92 شاهد تغییرات خوبی در لیگ باشیم. همه باید از همه نظر حرفه ای فکر و عمل کنیم و تمام تلاشمان را جهت حرفه ای کردن این رشته در کشور انجام دهیم چون تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان قهرمان آسیا است پس ما پتانسیل این را داریم که از همه نظر حرفه ای باشیم .
وی از قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساحلی در 18 فروردین ماه خبر داد و گفت: قرعه کشی مسابقات لیگ برتر 18 فروردین ماه در روابط عمومی فدراسیون برگزار خواهد شد و در نظر داریم لیگ برتر را بعد از مسابقات فوتبال ساحلی غرب آسیا در دهه سوم اردیبهشت برگزار کنیم و با پیشرو داشتن مسابقات جام جهانی که در شهریور ماه برگزار می شود به گونه ای برنامه ریزی کردیم که بازیکنان از دل لیگ به اردوهای تیم ملی دعوت شوند و مسابقات تا قبل از شهریور به اتمام رسد. البته برگزاری مسابقات رده سنی و دسته یک هم در دستور کار ما قرار داد که به موقع به استانها و باشگاهها ابلاغ خواهد شد.
شهریاری درباره یکی از مشکلات موجود در رشته فوتبال ساحلی که عدم وجود توپ استاندارد است و قولی که دپارتمان فوتبال ساحلی مبنی بر حل این مشکل داده، گفت: متاسفانه یکی ازمشکلات موجود در این رشته عدم وجود توپ فوتبال ساحلی استاندارد  FIFA APPROVED) کشور است. این مسئله در قرعه کشی فصل قبل از سوی تیمها مطرح شد و با  توجه به شرایط موجود وتحریم هایی که وجود دارد تهیه آن بسیار مشکل بود ولی بخاطر اهمیت موضوع این مسئله را تاحدودی حل کردیم و تعدادی توپ استاندارد برای تیم ملی و باشگاهی از شرکت آدیداس خریداری کردیم . این فصل تعدادی توپ استاندارد FIFA APPROVED در اختیار هریک از تیمها قرار می گیرد و مسابقات این فصل با توپ استاندارد برگزار می شود البته با توجه به محدودیت توپ ها تیمها می بایست در نگهداری آن دقت کنند.
رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی درباره رقابتهای فوتبال ساحلی غرب آسیا هم گفت: مسابقات فوتبال ساحلی غرب آسیا که به پیشنهاد ایران و برای اولین بار در آسیا توسط فدراسیون فوتبال غرب آسیا WAFF برگزار می شود نشانه خوبی برای رشد و توسعه این رشته در سطح آسیا است . این مسابقات قرار است با حضور تیمهای عمان ، لبنان ، فلسطین ، بحرین ، قطر و ایران از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت 92 برگزار شود. قرعه کشی مسابقات 10 اردیبهشت انجام و تیمها در دو گروه 3 تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت . هر تیم یک داور بین المللی معرفی کرده و 4 داوربین المللی بی طرف هم از کشورهایی که در این مسابقات تیم ندارند معرفی خواهند شد.
وی درباره تیم ملی فوتبال ساحلی و اینکه 6 ماه دیگر می بایست در مسابقات جام جهانی حضور داشته باشد و برنامه های آماده سازی برای این تیم گفت: جلسات متعددی با سرمربی تیم ملی داشتیم و برنامه هایی از سوی مارکو اکتاویو به دپارتمان فوتبال ساحلی ارائه شده ، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که برنامه هایش را اجرایی کنیم . اردوهای تیم ملی از دهه سوم فرودین آغاز می شود و اردوهای تدارکاتی، مسابقات دوستانه و حضور در تورنمنت ها در فواصل لیگ انجام می شود. در تدارک مسابقه دوستانه با تیمهای اروپایی در اواخر فروردین در ایران هستیم . مسابقات دوستانه با تیمهای اروپایی و آمریکای جنوبی تجربه خوبی برای تیم ملی خواهد شد.  تیم ملی ایران از سوی تیم اروپایی که به جام جهانی صعود کرده به تورنمنت دوستانه ای دعوت شده است که اعلام آمادگی خود را اعلام کرده ایم . در واقع ارتباطات بین المللی خوبی برقرار کردیم تا بتوانیم مسابقات دوستانه خوبی را برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران فراهم کنیم .
شهریاری در ادامه گفت:  توسعه فوتبال ساحلی جز با حمایت و درایت هیاتهای استانها و باشگاهها میسر نیست. همچنین هیاتهای فوتبال استانها نقش بسزایی در این باره می توانند داشته باشند. ما در مکاتبات از هیاتها درخواست می کنیم که مسابقات باشگاهی استانی را برگزار کنند. این موضوع نقش اصلی در توسعه فوتبال ساحلی در کشور دارد . ضمناً طی جلساتی که با کمیته آموزش داشتیم امادگی خود را جهت برگزار کلاسهای مربیگری اعلام کردند .دوره های مربیگری فوتبال ساحلی به 3 سطح تقسیم شده است و تنها مربیانی که دارای مدرک فدراسیون هستند می توانند در مسابقات کشوری مربیگری کنند .بخصوص که قصد داریم مسابقات رده سنی کشوری هم برگزار کنیم . پس هیاتها و باشگاهها می بایست سریعا کلاسهای مربیگری را در استان خود با هماهنگی کمیته آموزش فدراسیون برگزار کنند.
رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی درباره برگزاری رقابتهای فوتبال ساحلی بانوان هم گفت: همه سخت گیریها برای برگزاری لیگ بانوان نیز اجرایی می شود . ضمناً با عنایت به درخواست استانها مبنی بر معرفی تیم باشگاهی در مسابقات کشوری فوتبال ساحلی بانوان طی نامه ای به کلیه استانها درخواست کردیم که تیم قهرمان استانها را جهت شرکت در مسابقات دسته 1 بانوان معرفی کنند که بموقع تاریخ برگزاری لیگ برتر و دسته 1 بانوان نیز ابلاغ خواهد شد . امیدوار هستیم که مسابقات رسمی فوتبال ساحلی بانوان نیز راه اندازی شود تا بتوانیم نسبت به تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان هم اقدام کنیم و انگیزه بازیکنان بیشتر شود.
 
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سال 92  سالی پرترافیک برای فوتبال ساحلی کشور است برای جامعه فوتبال ساحلی و بخصوص برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با همکاری کلیه مبادی ذیربط شاهد موفقیت تیم ملی کشورمان در جام جهانی باشیم.

برچسب ها: فوتبال ، ساحلی ، پرترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.