سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

جرایم انتخاباتی در استان اردبیل رصد و پایش می شود

رئیس كل دادگستری استان اردبیل گفت: جرایم انتخاباتی در این استان بطور دقیق رصد و پایش می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غلامعلی رضایی در جلسه كارگروه راهبردهای نظام اداری برنامه پنج ساله توسعه قوه قضاییه در استان افزود: ستادهای ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان تخلفات و جرایم انتخاباتی با هدف اجرا و اعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تشكیل شده است.

وی گفت: رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرایم مربوطه و سالم سازی انتخابات و افزایش اعتماد عمومی و تحقق مشاركت حداكثری و حماسه سیاسی بواسطه این انتخابات سرنوشت ساز از اهداف دیگر تشكیل ستادها می باشد كه در سه مرحله زمانی قبل ، حین و پس از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام وظیفه خواهند كرد.

رئیس كل دادگستری استان اردبیل اظهارامیدواری كرد با ترویج و گسترش فرهنگ قانون مداری ، حماسه مطلوب و مدنظر در حوزه سیاست و اقتصاد دستاورد دیگر نظام در سال جدید باشد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود استقلال و اقتدار دستگاه قضایی را ضامن تحول و حماسه در زمینه سیاسی و اقتصادی دانست و افزود: احترام و التزام به قانون از اولین شرایط استحكام جامعه و ایجاد نظم و امنیت فردی و اجتماعی و رشد و توسعه و پیشرفت و ارتقا می باشد.

وی گفت: برنامه ریزی برای فراهم كردن امكان تحول و رشد و تحقق حماسه تنها در جایی میسر است كه قانون ، نظم و امنیت ، ثبات و امید به آینده حكمفرما باشد.

رئیس كل دادگستری استان اردبیل با مقایسه سیستم قضای اسلامی با سایر مكاتب اظهار كرد: از ویژگی های قضا در اسلام این است كه سیاست حاكم بر قضا نیست و در این سیستم سرنوشت قضایی و داد رسی كشور را جریان های سیاسی حاكم تعیین نمی كنند بلكه این سیستم قضایی است كه سرنوشت جریان های سیاسی جامعه را می تواند تعیین كند.

رضایی افزود: این در حالی است كه در سیستم حكومت های غیر الهی سرنوشت قضا بدست سیاست است و به هر شكلی كه مصلحت سیاسی حكومت اقتضا كند محكمه ها باید حكم صادر كنند و مجازات مجرم یا تبرئه بی گناه وابسته به مصالح سیاسی است.

وی با اشاره به تاثیر دستگاه قضایی بر سرنوشت جامعه گفت: قلمرو و ساز و كار اعمال نقش نظارتی قوه قضاییه در چهار بخش تامین آزادی‌‌های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون ، تامین حقوق همه جانبه افراد زن و مرد و تساوی عموم در برابر قانون ، رفع تبعیض‌‌های ناروا و ایجاد امكانات عادلانه برای همه و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی مطرح است/ س 

برچسب ها: اردبیل ، رصد ، جرایم ، انتخاباتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.