سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده ضدسعودي در يمن

هزاران نفر از مردم يمن با برپايي تظاهراتي با عنوان حمايت از يمنيهاي مقيم خارج، مخالفت شديد خود را با اقدامات جديد عربستان سعودي عليه اتباع يمني اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين، تظاهرکنندگان با قانون جديد کار عربستان سعودي در خصوص اتباع يمني به شدت مخالفت کردند و از مسئولان اين کشور خواستند تلاش خود را براي اصلاح اين قانون به کار گيرند .

جوانان انقلابي يمن با تجمع در ميدان "ستين" در شهر صنعا قانون جديد کار در عربستان سعودي را که براساس آن تعداد زيادي از کارگران يمني از عربستان اخراج شده اند؛ ظالمانه توصيف کردند . 

"محمد العسل" عضو کميته سازماندهي تظاهرات حمايت از اتباع يمني در خارج از کشور گفت: اين پيامي از جوانان انقلابي به کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس بويژه عربستان سعودي است که دائما دم از روابط خوب و حسن همجواري مي زنند.

در همين حال آمارهاي اوليه از اخراج هجده هزار کارگر يمني ظرف يک هفته از عربستان سعودي حکايت دارد. 

عبدالرحمن معوضه از تظاهرکنندگان انقلابي يمن گفت: به دولت عربستان سعودي مي گوييم ارتکاب اينگونه  تخلفات، تصوير زشتي از حکومت اين کشور ارائه مي کند. ما واقعا از اين اقدامات ناراحت و ناراضي هستيم .

از سوي ديگر احزاب سياسي و شخصيتهاي اجتماعي درباره نتايج و پيامدهاي منفي اجراي قانون جديد کار در عربستان سعودي که گريبانگير اتباع يمني شده و اوضاع اقتصادي اين کشور را تحت تاثير قرار داده است؛ هشدار دادند.

مقامات يمني تحرکاتي را براي استثنا کردن کارگران يمني از اين قانون آغاز کرده اند.

بيش از 200 هزار کارگر يمني در عربستان سعودي مشغول به کار هستند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.