سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تغییر خودسرانه رؤسای دانشگاه‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شأن رئیس جمهور نیست که بخواهد در عزل و انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها دخالتی کند و یا در این زمینه به وزیر علوم دستور دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور افزود: برکناری و انتصاب روسای دانشگاه‌ها از اختیارات شورای انقلاب فرهنگی است و نباید در این زمینه رئیس جمهور دخالتی کرده و یا بخواهد خودسرانه تصمیمی بگیرد.

وی با انتقاد از رفتار اخیر رئیس جمهور در دستور ویژه برای برکناری و عزل برخی از روسای دانشگاه ‌ها خاطرنشان کرد: با راهکار بهتر می‌توان این امر را انجام داده و از ایجاد تنش جلوگیری کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دارای دو جنبه حماسه سیاسی و اقتصادی است، بیان داشت: حماسه سیاسی که تبلور آن را در انتخابات مشاهده می‌کنیم از دو حیث دارای اهمیت است.

حقیقت ‌ور اضافه کرد: جنبه اول از حیث حضور کمی مردم است که می‌توان در این دوره از انتخابات در مشارکت مردم رکورد زد و یک حضور حداکثری را به ثبت رساند.

وی بیان داشت: به دلیل آنکه جامعه اسلامی ما به دست و اراده ملت انجام می‌شود، قطعا رئیس جمهور آینده با دوراندیشی و بصیرت ملت، رئیس جمهوری با کفایت و برخاسته از شعارهای انقلابی خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به جنبه کیفی نیز در خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و افزود: در این عرصه نیز قطعا انتخابات با پربصیرتی ملت همراه خواهد بود و مردم در گزینش رئیس جمهور آینده دچار خطا و اشتباه نمی‌شوند، بلکه با بصیرت بی‌نظیر، ایجاد حماسه سیاسی ماندگار خواهند کرد.

حقیقت‌پور گفت: در این حضور کمی و کیفی اخلاق‌مداری شرط اساسی است، چرا که اگر محور انتخابات پیش‌رو اخلاق‌محوری باشد قطعا بداخلاقی‌ها رخت برمی‌بندد.

وی تصریح کرد: ما باید انتخاباتی با امنیت بالا و کم‌هزینه داشته باشیم چرا که در سال 88 و در عرصه انتخابات هزینه‌های هنگفتی را خرج کردیم که باید درس عبرتی باشد تا چنین خطائی را تکرار نکنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی جنبه دوم فرمایش رهبری انقلاب را در سال جاری تولد حماسه‌ای دیگر در حوزه اقتصادی برشمرد و بیان داشت: ما باید در خودکفایی اقتصادی به سمتی حرکت کنیم تا اقتصادی بر پایه بدون نفت داشته باشیم.

حقیقت‌پور اضافه کرد: در این زمینه اقتصاد ما باید بر پایه سایر ظرفیت‌ها نظیر معادن، صنایع و کشاورزی بسته شود و با تقویت صنایع تبدیلی و پتروشیمی بتوانیم کشورمان را از وابستگی به نفت خارج کنیم.

وی در پایان گفت: ما در مدیریت اقتصادی باید به نفت به عنوان یک سرمایه برای نسل‌های بعدی نگاه کنیم و از فروش فله‌ای و خام آن جدا خودداری کنیم تا تحریم‌های اقتصادی و نفتی نیز دچار چه کنم چه کنم نشویم بلکه با توانمندی سایر حوزه‌ها بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.